Esmee (reactie op jouw reactie)

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Ik dacht ik open even een nieuwe topic.
Ja onze mannetjes zijn op de zelfde dag geboren echt grappig. Wil je best een keertje foto's laten zien hoor, maar dan wel over de mail en niet op het forum.

Maar even  mijn reactie  op jouw verhaal op mijn topic 'commentaar van de creche'. Ik ben het helemaal eens met wat je schrijft en die tactiek passen wij al een tijd toe. Het gaat op zich steeds beter maar hij blijft toch een beetje een 'lastig' boefje. Hij heeft gewoon echt een hele eigen wil en wordt heel driftig als hij zijn zin niet krijgt. Daarnaast is hij heel fysiek en gaat zijn ontwikkeling super hard..... hij loopt al bijna.
Als ik hem even neerzet heeft hij zich zelf meestal binnen twee seconde in de nesten gewerkt haha. Dan staat hij weer ergens super gevaarlijk tegen een randje aan. Of met zijn mond tegen een hoek van een kast of iets dergelijks. Of in de box gaat hij gewoon staan aan de spijlen en dan heel hard heen en weer rammen. Totdat hij natuurlijk valt en dan is het weer bleren.  
En daar reageer ik natuurlijk wel op.

Ook wij nemen hem overal mee naar toe en doen voor mijn gevoel niet al te moeilijk. Maar blijkbaar zit een groot deel van het karakter er al in bij de geboorte.

Dus ja, ik weet het soms ook niet. Ik heb al vaker geschreven hier dat ik het soms heel zwaar en lastig vind. Maar goed ik weet dus ook niet zo goed wat ik er aan kan doen. Met uitzondering van de bestaande 'opvoed technieken'

Mijn vriend en ik vinden dat het al veel beter gaat. Sinds een paar weken gaat hij ook wel alleen spelen en wil hij wel in de box (voor eventjes) dus dat is al een hele vooruitgang. En ik kom weer ergens aan toe.

Maar dat commentaar van de creche is dan dus wel irritant.

Nou ja, het is weer een mega lang verhaal geworden. Wou alleen maar zeggen dat ik het met je eens ben...haha.

Groetjes mama3007

ps. Nu lijkt het trouwens alsof het alleen maar een lastig kind is, maar dat is het natuurlijk niet he. Hij is ook heel vrolijk en kan al heel veel klesten. Zegt papa, mama en bah en kan dus al best wel veel voor zijn leeftijd. Dus wat dat betreft geen klagen hoor, hij is een heerlijk boefje!

Hoi,

Fijn dat je even reageerd..
Een kindje is nu eenmaal niet 24 uur per dag aan het lachen.. en vaak hebben hun er net zoveel last en hinder van als papa en mama!

Je hoeft je dus absoluut niet schuldig te voelen als je eens een keertje niet positief over je kleine schrijft! Zoals ik al aangaf heb ik ook een periode gehad waarin ik helemaal tureluurs werd haha.. Schreef er toen ook over op het forum, daar is dit voor!  Daarbij weten wij moeders ook hoe de andere kant van ze kan zijn,.. Super lief!!

Maar wat ik al zei zullen jullie nog even moeten volhouden met jullie tactieken. Het is nu eenmaal erg inspannend en niet altijd even leuk/makkelijk, maar je zult zien dat het steeds meer zijn vruchten gaat afwerpen! Kom goed, heb wat geduld..
En wordt het je even te zwaar dan ga je even lekker alleen een dagje winkelen en breng je de kleine naar het KDV of opa en oma! Denk ook aan jezelf!!

Op dit moment zit Kay in een heerlijke fase,.. Al vanaf de 7,5 mnd heb ik er geen kind meer aan. Hij is onwijs vrolijk en geniet er daarom dubbel en dwars van.
Ook Kay loopt op zijn ontwikkeling vooruit (volgens CB). Hij kruipt nu vrolijk door de kamer heen en trekt zich al bijna helamaal op. Hij staat ook al erg stevig op zijn beentjes dus dat lopen zal niet heel erg lang meer op zich laten wachten.

Morgen moet ik weer naar het CB, dus ben erg benieuwd!

Foto's van je manneke wil ik uiteraard wel zien, leuk!
Mail ze maar naar postvoorkay@hotmail.com.

Groetjes!!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan