Esmeeke?

A

Anoniem

Guest
Een tijdje geleden schreef je over Kay, over dat je 's avonds naar de dokter bent geweest omdat ie zo'n lage temperatuur had....

Gisteravond had Rêve 35,7 graden.... brrrr We hebben gebeld met de ha-post en die zei: gewoon lekker warm houden.... en als we ons erg ongerust maakten dan  mochten we wel langskomen.

Wat had Kay toen eigenlijk? en wat zei de dokter? Ik heb het berichtje destijds wel gelezen, maar kweet het niet meer. En d'r is al zo'n tijd weer overheen volgens mij dat zoeken.... dat schiet niet op.

alvast bedankt,

een bezorgde mama van Rêve (waar het overigens al weer veel beter mee gaat)

Hoi,

Kay had destijds ooronsteking en zijn temperatuur daalde van 40 naar 34,9 a 35 graden..
Kay was daarbij intens wit met paars/rode kringen rond zijn ogen..
Omdat kay dus al lange tijd ziek was en zijn temperatuur zo enorm snel daalde mochten we komen, en dat was dus s'nachts..

Een "normale" temperatuur is tussen 36,6 en 37,5 graden. Als je kindje dus rond de 36 graden heeft, wat elk kindje wel eens kan hebben, moet je ervoor zorgen dat je het even warm aankleed. Met slapen een kruikje in bed of een wat dikkere slaapzak. Controleer dus voor je zelf gaat slapen nog even de temp door in het nekje te voelen of de voetjes..

Wat mij bv aan de telefoon werd gevraagd is hoe de toestand van kay was,.. Was hij sloom, of gewoon normaal/alert. Kijkt hij wazig uit de ogen of zijn ze helder?.. Zolang dat dus in orde is hoef jij je echt niet ongerust te maken!!

De schommeling van Kay had dus met zijn ontsteking te maken, maar normaal zakt de koorts langzaam weg, men gaf 4 dagen aan. Bij Kay daalde dit dus in een dag en dan nog even iets te ver. Omdat de temperatuur van 40 naar beneden keldere kon zijn lichaam het niet bijbenen.. Maar een uur na het ziekenhuis bezoek was Kay alweer 38 graden.. Tsja,.. gewoon weer koorts dus. Kregen er ook geen hoogte van..

Dus ik neem aan dat je kleintje eerder een normale lichaamstemperatuur had en nu dus iets gezakt is.. Zoals ik al zei; lekker warm aankleden of een kruikje er bij leggen.. Maar wél in de gaten houden!

Vertrouw je het niet of heb je er geen goed gevoel bij; BELLEN!!
Jij bent de moeder en voelt het als geen ander aan, en als jij je er geruster op voelt ook bellen..

Als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel!
Succes en "beterschap"..

X Esmé mv Kay

dank-je. Ondertussen is mijn meis weer haar heerlijke zelf en lekker warm.

Of ze iets heeft gehad, dat weten we dus niet. Maar ze is een sterke meid, dus ik maak me niet te veel zorgen.

groetjes

mama van Rêve

Terug
Bovenaan