@Esmeeke

Hoi Esmee

Ik had een berichtje voor je geplaatst op het forum maart09. Ik had je daar al een tijdje gemist en hier ook weinig reactie, dus ik vroeg me af of alles wel goed met je ging.

Gelukkig zag ik nu weer reacties van je, dus alles zal wel goed zijn.
Enoge tijd geleden heb ik met je verhalen meegelezen over de problemen op je werk. Ik hoop dat je nu meer rust hebt.
Ik zat destijds (en eigenlijk nog wel) in het zelfde schuitje, dus vandaar mijn belangstelling.

Het maart09 forum is wat dat betreft een beetje stilletjes. Er zijn maar weinig meiden echt actief in het openen van nieuwe topics. Jammert want je kunt een hoop steun aan elkaar hebben....

Groetjes
Margo
mv Stefan (13-07-06) en vandaag 26 weken zwanger van ....

Hoi Margo,

Bedankt voor je interesse!

Ik heb het de laatste tijd niet zoveel tijd/puf gehad om overal op te reageren. Maar hou de dingetjes hier wel in de gaten hoor haha..

De narigheid op m'n werk heeft er best goed ingehakt maar is gelukkig voorbij. Ik zat er even helemaal doorheen omdat ik zo onzeker/bang was over mijn zwangerschap   (had bloedverlies etc) en ik bepaalde opmerkingen naar mijn hoofd geslingert  kreeg (door een leidinggevende) die zwaar onder de gordel waren. Hier had ik enorm verdriet van omdat ik niet begreep waarom men dit zo kon zeggen/doen.. Gelukkig stond toen de HA, BA en de VK achter me en had mijn werkgever zich te schikken in aangepaste werkzaamheden. Echter wilde hij er eerst niet in mee gaan. Ik moest maar komen werken en doen waar ik voor aangenomen was. Na een week werd ik tóch gebeld dat ik mocht komen (weinig keus hè.. advies van BA negeren mag niet!). Mijn leidinggevende had het besproken met het afdelingshoofd en die wilde dat ik hoe dan ook kwam,.. aangepast werk of niet! Ik ben dus die maandag erop gaan werken.

Ik was op dat moment weer zó sterkt dat ik het gevoel had dat ik heel de wereld weer aan kon. Dit kwam puur door het feit dat ik boos werd op de situatie, hoe durft men zo met mensen om te gaan? Alles kon me ineens gestolen worden (maar kom niet aan m'n gezin)!! Maar als hun op hun strepen staan en het spel hard willen spelen dan hebben ze toch echt de verkeerde voor zich... Tsja,.. en als ik dan die grens heb bereikt dat ze me echt kwaad hebben dan sla ik 90 graden om!   Ondertussen had ik ook al rechtshulp ingeschakelt (standby) en had ik in mijn achterhoofd dat als men geen aangepast werk voor me had wat aan de eisen van de BA voldeed, ik rechtsomkeer zou maken.
Nu had IK weer de touwtjes in handen! en wat voelde dat goed,..

k kreeg idd aangepast werk op kantoor,  al probeerde ze me nog  mijn eigen  werk te geven. Ik heb voet bij stuk gehouden en dat werk afgewezen. Ik kreeg dan te horen van een van mijn leidinggevende "dat hij wel moeite had met het feit dat ik bepaalde werkzaamheden niet wilde doen". Ik reageerde er dan meteen op "ik heb er moeite mee dat ik telkens opnieuw mezelf moet gaan verdedigen in wat ik wel en niet mag/kan doen".. discussie was dan snel afgelopen.. Ik zat dan wel met natte handen en het hart in de keel achter m'n bureau, omdat dit totaal niet bij me past. Maar ik blijf dan steeds maar in mijn koppie herhalen dat hun niet van hun principes af willen wijken, dan hou ik me dus ook gewoon strak aan de voorschriften,.. moeilijk, maar het is helaas niet anders!!

Een voordeel is ook dat de afdeling waar ik nu werk op de hoogte is van alles (weet leiding niet). Ze weten helaas uit eigen ervaring hoe de leiding kan zijn.. Een ander voordeel is dat ik weet dat ik straks mijn ontslag neem na mijn verlof. Dus het maakt me niets meer uit wat men denkt of vind. Dat helpt ook goed om te relativeren. Ik ga dan op zoek naar een functie binnen mijn eigen regio.   Ik voel me nu dus weer erg goed en ook mijn aangepast werk is leuk (zolang "ze" me met rust laten ). Ik hoop dus nog wat weekjes te kunnen blijven werken, maar gezien mijn bekken zal dat helaas niet tot aan mijn verlof zijn..

Tsja,.. Het was dus even een heftige, en gelukkig maar korte periode. In die tijd gebeurde er ook 't een en ander in mijn omgeving dus wist even niet meer waar voor en achter was. Wilde overal zijn en helpen, maar was te moe. Dus even aan mezelf moeten denken.. wat ik erg moeilijk vond.   Nu zit ik weer lekker in m'n vel en geniet enórm van mijn zwangerschap. De kleine trap zó enorm hard (au!) dat ik gewoon mijn buik zie bewegen en z'n voetjes zie zitten! wat gaat het bij een tweede snel allemaal hè? pff.. Aankomende weken doe ik daarom ook alleen maar dat waar ik écht zin in heb.

De eerste helft is al aan mijn aandacht ontgaan, dus nu gaan we dubbel genieten van de 2e helft!! Alleen al Sinterklaas vieren met Kay is al een feest op zich,.. wat vind het ventje dit leuk!

Hier dus weer een stralende en happy de peppy mama!!!

In welke situatie zit jij nu dan? Wat ongelooflijk vervelend zeg..

Hoe voel jij je nu? En met je zwangerschap? Gaat t allemaal goed? Weet je nu wat het is? ga je het tegen derde zeggen?

Als wij nu eens in het maart-forum wat topics er tegenaan gooien wie weet komt de rest dan wel iets meer los! haha..

Ik lees je!

Esmé mv Kay en ???

(24 wk zwanger)

ps: wat een verhaal is t geworden hahaha!

Nou Esme, dat is goed te lezen dat je weer lekker in je velletje zit! HEt is niet niks wat jij allemaal op je bordje hebt gekregen. En ik geef je groot gelijk: Dubbel genieten van de tweede helft!
Liefs NElleke

Hoi Esmee

Bedankt voor je mega-lange reachtie haha.... Ik zal mijn best ook even doen...

Achteraf zit ik me te bedenken dat je het misschien wel een beetje raar vind waarom ik belangstelling voor je heb enzo....
Maar het is gewoon zo dat je veel reageerd hier en dat je dat dan op een gegeven moment gaat "missen" of althans, het valt op als je ineens minder aanwezig bent...hihi
Ik reageer zelf niet zoveel, maar lees iedere dag mee (soms wel vaker dan 1x daags). Kan erg genieten van verhalen van andere moeders, genieten van al die lekkere smoeltjes en natuurlijk haal ik ook tips en bevestiging uit verhalen van anderen.

Gelukkig gaat alles weer wat beter met je. Ik merk zelf ook dat het met de zwangerschap pas echt goed gaat op het moment dat het in je priveleven (je werk, familie, hobby's etc) ook goed gaat.

Ik werk in een VP-huis. Normaal werk ik 16u per week in de avonddienst. Nu ben ik 50% minder gan werken. Dit tot ergernis van mijn baas. Ik werk op een leerafdeling (ik weet niet of je het kent, maar daar werken voornamelijk leerlingen en ik loop daar dan bij om te begeleiden.
Nu in de zwangerschap is dat erg fijn, want ik kan de zwaardere werkzaamheden (zoals tillen en bukken) overlaten aan mijn collega's.
Maar aan de andere kant krijg ik wel steeds verwijten dat het wel zwak is dat ik zelfs met ondersteuning van de leerlingen niet volledig kan werken. Je begrijpt het al, mijn leidinggevende is een man... (aargh die snappen niet hoe het is om zwanger te zijn).
Gelukkig staan de verloskundige en de ARBO-arts achter mij.
Maar nu verwijten ze me dus dat ik al langere tijd niet goed functioneer. Ze willen niet zeggen van wie ze klachten hebben gehad en waar het over gaat.... Daar kan ik dan dus helemaal niets mee....

Ik ben echter een hele onzekere meid en van dit soort dingen kan ik compleet van slag zijn.... Ik denk vaak dat dingen aan mij liggen en dat ik anderen tot last ben.

Ik kan dus niet wachten tot ik met verlof kan gaan (half januari). Na mijn verlof wil ik ook minder gaan werken (en na verloop van tijd helemaal stoppen maar dan het liefst als de kinderen naar school gaan, dan wil ik iets anders gaan doen), maar ik maak me nu al druk hoe ik dat daar ga vertellen enzo.

Met de zwangerschap gaat verder alles goed. We wilden uiteindelijk niet weten wat het word/is. Dat is ergens wel lastig, want bij echo's ga je toch kijken of je toevallig iets ziet. De echoscopist heeft het geslacht wel op de foto staan en heeft dat in een enveloppe gedaan, zodat we dat wel voor later hebben voor de beeb. Het maakt ons echter helemaal niet uit wat het word/is.
We hebben ook echt geen idee...

Ik moet wel zeggen dat ik momenteel de opvoeding van Stefan heel moeilijk vind. Ik zal daar zo een topic over openen (anders word dit verhaal zo lang).
Hoe ervaar jij de opvoeding van  Kay icm de zwangerschap?? Hoe bereid je hem voor op de komst van de beeb?

Verder schreef je dat je na je verlof ontslag gaat nemen.
Wat ga je daarna doen?? Of geeft je eigen bedrijfje voldoende inkomsten/voldoening??

Nou, het is weer een heel verhaal geworden.
Groetjes!
Margo
mv Stefan en 26 weken zwanger  van ???

Hey!

Dat is inderdaad ook een vervelende situatie waar jij in zit. Helemaal omdat je chef er onwijs vaag over doet!! Ik kan me voorstellen dat je dan onzeker wordt als er "zogenaamd" geklaagd is over je manier van werken en je in het ongewis wordt gelaten..

Maar probeer je er overheen te zetten want dit is puur een manier om je proberen over te halen tot meer inzet. Logisch, vanuit je baas z'n oogpunt, dat hij er de balen van heeft omdat hij een manskracht (deels) armer is en hij dat moet zien op te lossen.   Gezien de situatie voor hem ook frustrerend omdat het alleen maar erger zal worden en je daarna tijdelijk kwijt is. Van de andere kant krijgt je baas een behoorlijke subsidie als zijn wergnemer "ziek" is door gevolg van zwangerschap. Dus eigenlijk mag/moet hij niet mopperen!!

Ook ik kreeg ineens te horen dat men zo hun gedachtes hadden en bij navraag kon men geen antwoord/'voorbeeld geven. Pure bullshit natuurlijk!   In geen enkel funcionerings- beoordelingsgesprek van mij is iets negatiefs te ontdekken, alleen maar lovende dingen. Dus ik laat ze maar gewoon lullen, hebben geen poot om op te staan en dat zijn gewoon reacties uit frustratie.

Dus ga je eigen gesprekken eens na, hoe zijn die verlopen? Mocht daar over het algemeen goede dingen in staan dan maak je vooral geen zorgen!!!! Als er iets zou zijn geweest had men je allang aan je jas getrokken of een waarschuwing gegeven en als je dát dan nog had genegeerd dan was het heel andere koek! Daarbij kun je nu eenmaal ook niet alles altijd helemaal perfect doen, en das helemaal niet erg!. Blijf bij jezelf, geloof in jezelf en weet wat je waard bent!!!

Weet dat; - een zwangere vrouw niet ontslagen mag worden

- dat als je ziek bent gemeld je niet ontslagen mag worden

- dat het advies van je Bedrijfsarts leidend is!

- dat er een aparte cao is voor zwangere zo ook in de zorg!

Je staat dus ontzettend sterk!

Ik werk dus bij de politie en bij ons geld het al dat als ik meteen geen nacht- en avonddiensten meer wil werken men dit moet opvolgen. Zijn ze verplicht!   Dus lees het eens goed na en bevraag je desnoods eens bij rechtshulp. Je eerste informatieve gesprek is altijd gratis!

Hoe dan ook blijft het een vervelende situatie en had je, en ik ;-), het graag anders gezien. Laat je juist nú niet kwetsbaar maken door dingen die ze niet hard kunnen maken! Het enige wat er aan de hand is is dat jij zwanger bent en daardoor bepaalde dingen niet kan/mag doen. Dingen die je niet doet uit onwil, maar uit onmacht.. Denk er over na,.. en ja, boos worden mag best! Dat maatk je manier van handelen net iets makkelijker.

Misschien durf je wel bij je baas naar binnen te stappen en hem met je gevoelens te confronteren?

Zeg hem hoe vervelend je het vind dat je niet serieus genomen wordt en je het zelf ook  erg vind dat je niet alles meer kunt. Maar dat het komt door je zwangerschap en straks alles weer zoals eerst zal zijn.

Dus dat het geen onwil is en je hoopt dat hij dit wil inzien.

Mocht de stress en de spanningen echt niet meer te dragen zijn dan maak je een afspraak bij de BA en meld je je ziek.. De gezondheid van je kleine gaat voor alles!!!! Laat je VK een briefje type dat door de stress van het werk je teveel harde buiken krijgt (of wat dan ook) en dat ze je adviseert rustiger aan te doen. Ik heb dat ook gedaan en zelfs een verklaring laten type door de fysio dat ik daar onder behandeling ben voor mijn bekken. Dit heeft mijn baas nu zwart op wit, dus hij kan niet meer beweren dat ik maar wat in de ruimte klets of doe alsof. Heeft hij niet gevraagd hoor, maar ik heb hem dit gewoon gegeven met de mededeling:"jammer dat ik me zelf gedwongen voel om te moeten bewijzen dat ik daadwerkelijk ergens onder behandeling ben, maar het scheelt een hoop vooroordelen". ;-)

Wat betreft opvoeding van Kay mag ik niet klagen. Ik heb een erg lief ventje met natuurlijk de nodige kattekwaad en pubertrekjes. Maar vooralsnog is het goed te doen. Doordat ik altijd vrij direct en duidelijk naar hem ben is vaak één waarschuwing voldoende en loopt het zelde  uit tot erger. Hij kan zich ook prima zelf vermaken en slaapt smiddags nog 3 uur, dus erg blij mee!   Het enige is dat ik nu sneller moe ben en ik op het einde van de dag helemaal stuk ben. Lichamelijk dan een wrak haha,.. Maar gelukkig ligt meneertje s'avonds om 19:00 uur in bed en kan ik lekker onderuit op de bank haha..

Het wordt dus wel een stuk zwaarder, maar het is nog net te doen!

Dus meid, laat je niet gek maken en blijf bij jezelf! Gaat het niet meer, dan meld je ziek en anders lekker je best doen de uurtjes dat je op je werk bent!

Hou je taai!

Esmé mv Kay en ???

Vergeet je vraag te beantwoorden wat betreft werk zoeken.

Ik werk nu in een andere regio dan dat ik werk, dus ik ga gewoon proberen van regio te veranderen. Dus dichter bij huis ipv een dik uur rijden.. En mocht dat niet lukken dan gewoon een andere leuke job!

Tijd genoeg!

Maak je ook niet druk om wat je baas er straks van zal vinden als je je ontslag indient. Dat gebeurd nu eenmaal en als hun het uit komt gebeurd het ook andersom! Blijft eng, ben ik met je eens, maar van de andere kant is het gevoel van "ik heb jullie niet koste wat het kost nodig" is ook heerlijk! Daar bedoel ik mee dat heel veel mensen bang zijn van baan te veranderen, zich geen raad weten wat anders te moeten doen. En tsja, met een beetje pech heb je net zo'n baas die dat mooi uitbuit. Die geeft je werkzaamheden waar je geen nee tegen durft te zeggen omdat het anders je kop kost.

Jij hebt nog tijd genoeg! Zometeen met verlof,.. plak alles achter elkaar (dus zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en je zomervakantie) en je bent een half jaar na je bevalling onder de pannen.   En oja, en in januari wordt geloof ik het ouderschapsverlof verdubbelt!!!   Dus tel maar uit!! nóg eens 13 weken extra!   Genoeg tijd om eens op je gemak te solliciteren! Komt goed! Zodra je bent aangenomen je ontslag indienen en je bent verzekerd van een salaris..

Dus geen zorgen voor morgen!

Terug
Bovenaan