essay

Hoi,

Even klagen hoor, het heeft helemael geen zin dat ik dit hier nu op zit te schrijven maar ik ben bezig met ontwijkings-politiek. Ik denk dat iedereen dat nog wel herkend van school/studie tijd?
Ik moet morgen dus een werkstuk/essay inleveren en heb tot nu toe alleen nog maar de titel opgeschreven! Ik heb echt medelijden met mezelf...;)
Telkens kijk ik naar een leegscherm, voel me rot bij het vooruitzicht de hele nacht aan het werk te zijn en ga daarom dan maar even mijn tijd verdoen met berichtjes schrijven hier op het forum! Op de een of andere manier is mijn msn uitgevallen dus kan ik geen andere nachtbrakers uit mijn vriendenkring lastig vallen (gelukkg maar natuurlijk, anders krijg ik dat f*cking werkstuk helemaal niet meer af).
Stofzuigen doe ik ook maar niet, koffie heb ik al op, tostie ook... Ik rook niet meer sinds ik erachter kwam dat ik zwanger was (al een jaar nu!) en dit zijn momenten waarop ik vroeger lekker wat weggepaft zou hebben...Hmmm, een glaasje wijn? Er staat nog een fles open... Maar als ik daaraan ga beginnen, haha, of zou het juist inspiratie geven?
Het is ook een verschikkelijk onderwerp. Ik studeer geschiedenis en dit is een verplicht vak uit het tweede jaar (lang geleden... schaam) over Desiderius Erasmus, allemaal Latijn en christendom en humanisme en pacifisme. Ok, eigenlijk natuurlijk wel redelijk interssant, maar sinds ik een kind heb zijn mijn interesses nogal verschoven. Ik denk bij dit soort onderwerpen nu alleen maar, mijn god, waar hou ik me mee bezig? Alsof ik niets beters te doen heb, zucht.
Goed genoeg geklaagd en tijd verdaan, ik ga maar eens proberen een begin te maken. Eenmaal bezig gaat het hopelijk heel snel, haha.
In ieder geval heb ik jullie nu ook kunnen vervelen met mijn saaie topic, dan ben ik in ieder geval niet de enige!

Groetjes, Bebek

Oh ik benijd je helemaal nix geloof ik...mijn vriendin heeft ook haar studie afgemaakt met 2 kids en ik heb gezien hoe zwaar dat is...

Heel veel sterkte en ik hoop dat de inspiratie snel gaat komen!!!

Knap trouwens dat je gestopt gebleven ben met roken...ik zat 4 uur na de bevalling wee aan mijn eerste sigaret ()   Zo   lang naar toe geleefd...ik lijk wel gek!

groetjes Yvonne

Hoi,hoi,
Balen zeg dat het niet wil vlotte!! Misschien doet een glaasje wijn toch wonderen hihihi en komt de inspiratie vanzelf.
Ik wens je veel succes en hoop dat je het snel af krijgt (wanneer moet je het inleveren?).

groetjes Sonja

Jeetje ik zat er echt doorheen gisteren zeg, het schoot voor geen meter op!
Bedankt voor de lieve woorden, helaas is hij nog steeds niet af. Ik moet hem echt vandaag inleveren dus ik ga maar weer aan de slag. Meisje net naar kdv gebracht dus heb wel tijd dit keer. Ben uiteindelijk vannacht om 5 uur naar bed gegaan om gewekt te worden om 6 uur door een hongerig en verkouden babietje, die ook liever niet meer wilde gaan slapen, gaap!
Aan de slag maar weer dan... Wijn is nu geen optie meer, toch?
Kopje koffie dan maar (stuk of 5 denk ik haha).

Groetjes Bebek
Oja over dat roken, daar ben ik eigenlijk ook wel trots op! Ik was zo bang dat ik weer zou gaan beginnen zodra ik was bevallen, idd meteen na de bevalling met het idee van, dat heb ik wel verdiend haha. Gek genoeg had ik dat helemaal niet! Het komt denk ik ook omdat ik nog borstvoeding geef, dan is roken natuurlijk heel slecht. Op dit moment kan ik me niet meer voorstellen ooit nog te beginnen, maar ik weer wel dat ik dan ook geen enkel sigaretje aan mag raken. Eentje is bij mij altijd het begin van het einde...

Oeps, ik weet helaas best goed hoe je je voelt. Ik doe een master (deeltijd) naast mijn werk (3 dagen) en moet nu (nou ja, euuh, eigenlijk al een maand) een begin maken met mijn afstudeeronderzoek.  Gelukkig  niet iets wat ik snel moet  inleveren, maar dat is ook de pest. Ik doe er dus in feite helemaal niks aan. Als ik ervoor ga zitten ga ik net zolang forummen en internetten tot Yanick weer wakker wordt. En dan kan ik heel makkelijk roepen dat studeren heel moeilijk is met een kind, maar ik feite heb  ik dan  gewoon 2 uur verlummeld met niks  doen. Dinsdag ging Yanick naar mijn moeder en heb ik zowaar wat gedaan!

Nou meid, heel veel succes. En misschien wel goed dat het een 2ejaarsvak is, dan ligt de norm misschien nog wat lager en is het snel voldoende. Of werkt dat niet zo bij jullie? En denk maar zo, als je maar wat hebt om in te leveren, dan kan je straks je best weer doen op iets wat je wel interessant vindt!

In mijn studentenhuis hadden we hier een woord voor: SOGGEN. Een afkorting van Studie-Ontwijkend-Gedrag. Het was destijds soms al moeilijk om je eindelijk tot een opdracht te zetten. Laat staan met kids.
Succes in ieder geval.

greet

Terug
Bovenaan