Hallo Allemaal!!
Ten eerste hartelijk dank voor de felicitaties die me tot nu toe (via verschillende wegen) hebben bereikt...
We zijn sinds woensdagmiddag weer thuis en Iris doet het SUPER!
Het bevallingsverhaal kan ik wel kort vertellen:
Donderdag 6 op Vrijdag 7 Dec: voorweeën, waarvan ik al dacht dat t echte waren (heb altijd pijnloze menstruaties gehad, dus nix gewend - grijns). Vrijdagmiddag toch maar mijn moeder gebeld als ondersteuning, want tja, je weet nooit hoe lang het gaat duren...
Vrijdag 7 op Zaterdag 8 Dec 06:15 uur wakker geworden van een heftigere wee dan ik tot dan toe had gehad. Om 06:30 braken de vliezen spontaan en daarna is het in een stroomversnelling gekomen. 07:30- weeën van ruim minuut lang en met een minuut of twee/drie tussenin, dus Daan het bed uitgeschopt en mijn moeder van beneden laten roepen (was blijven overnachten op de bank, de schat). Ma heeft Daan om 08:00 uur de VK laten bellen, die lag nog te pitten en kwam pas om 09:00. Intussen had ik al weeën van ruim anderhalve minuut met een tussentijd van een minuut ongeveer. VK toucheerde en zei "zal ik je eens blij maken, je hebt nu al ruim 9 cm ontsluiting".. Om 09:15 begonnen met persen. Na 1 perswee kon de VK de hartslag van de baby niet meer horen - we moesten dus naar het ziekenhuis. Mijn schoonmoeder (was ondertussen ingeseind door Daan, voor zijn morele ondersteuning

). Mijn moeder heeft me in de auto gekwakt en reed of de duvel 'r op de hielen zat naar t ziekenhuis. 9:30 aankomst ziekenhuis. Gyn knipt in en trekt de baby eruit: IRIS is er!!!
Apgar scores: 9 en 10, geen rare PH in bloed navelstreng, dus ze doet t GOED...
Totale bevallingstijd (uitdrijving) 27 min incl rit naar ZZZ. Supersnel dus...
We zijn maandag middag door de VK naar het ZZZ (Zuiderzeeziekenhuis Lelystad) gestuurd, omdat Iris 48 uur niet geplast had, drinkprobleem had (wilde niet aan de borst) en haar temperatuur steeds schommelde en veel te laag was (tussen 35.7/8 en 36.4). Vlak voordat we weggingen plaste ze eindelijk, dus dat was al een zorg minder. In het ziekenhuis wilden ze gelijk dat Iris dronk aan de fles (met kunstvoeding) of met een speentje tussen mijn tepel en Iris. Ik had pas daarvoor een kolf gehuurd bij een lactatiekundige, dus ik was koppig en hield voet bij stuk dat ik haar aan de borst wilde of op zijn minst borstvoeding wou geven als ze toch aan de fles moest. Heb gekolfd en voed haar sindsdien met flesje, maar blijf oefenen met borstvoeding.
Dames, ik ga nu weer afsluiten, de kleine is nodig aan nieuwe voeding toe en ik moet kolven...
Spreek jullie later!!!!
Esther