essje1980

Hoi essje,

Ik las je bericht over de verschillende hoeveelheden voeding bij een ander topic.
Veel reacties daarop zijn gegeven door moeders die FV geven daarom wilde ik even reageren.

Mijn dochtertje is geboren in juni en krijgt ook BV.
Als ik weg ben krijgt ze dat in flesjes.
Ook zij drinkt de ene keer 80ml en de andere keer 150.
Maak je er geen zorgen om als ze goed aankomt en goed plast. BV kindjes drinken nu eenmaal anders dan FV (meer naar behoefte) en dat kan de ene keer meer zijn dan de andere keer. Maar als je een dag de hoeveelheid gaat optellen kom je vaak elke dag ongeveer op hetzelfde uit........

Je BV is na de nacht bijv ook wateriger dan op een ander moment van de dag. Als de melk erg geconcentreerd is heeft ze er minder van nodig.
Probeer niet zo veel te letten op de hoeveelheden en laat je niet frustreren, want aan de borst kun je ook niet zien hoeveel ze binnen krijgt.

Als je meisje het goed doet is alles prima! En FV kinderen drinken over het algemeen veel grotere hoeveelheden.
Een vriendin van mij geeft flesvoeding 5 x 180 = 900.
Mijn dochtertje nu 4 maanden oud drinkt op een dag ongeveer 600 uit flesjes...........

geen zorgen!!!

Wat fijn om dit te lezen!!!
Ik maakte me eigenlijk wel een beetje zorgen toen ik al die verhalen las over hoeveel de andere kindjes dronken. Het is ook niet dat mijn dochter in slaap valt( soms wel) maar meestal wil ze gewoon niet meer drinken.
Zou blij zijn als de spruw over is en ik haar weer gewoon kan voeden, kan ik ook niet meer zien hoeveel of hoe weinig ze binnen krijgt, struisvogelpolitiek..hihihi En tja het is toch ook veel makkelijker om zelf te voeden.

Heel erg bedankt voor je reactie!!!!!

ja inderdaad fijn.
Ik moet Julia naast de bv ook wat flesvoeding geven, omdat ze anders te weinig aankomt.
Soms drintk ze het flesje in no-time leeg en soms wil ze echt niks.
Maar nu ik dit lees is dat dus logisch en heel normaal bij bv-kinderen. Fijn te weten!

Fijn dat jullie er wat aan hebben........

Ook leuk om te zien dat er nog meer BV mama's zijn. Als ik alle topics lees vraag ik me soms af of ik de enige ben die nog BV geef.

Jullie kunnen ook veel info vinden op
www.borstvoedingsforum.nl
Hier kan je ook lezen over kolven, spruw, flesjes, en andere leuke en minder leuke dingetjes.

Ik vond het in ieder geval erg leerzaam.

Nee hoor, ook hier een borstvoedingsmama! En soms word ik er echt gek van!!!

Heb bij mijn eerste 8 maanden bv gegeven dus je zou zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben, maar ben weer net zo onzeker bij onze 2e zoon.

Ik vind t soms zo lastig om erachter te komen of hij nu huilt omdat hij honger heeft, of omdat hij moeite heeft om in slaap te vallen. De krampjeshuiltjes herken ik nu wel, maar die andere 2 kan ik nog niet echt uit elkaar houden. Maarten komt regelmatig om de 2,5 a 3 uur overdag en soms heeft ie net uitgebreid gedronken en dan lijkt hij alweer te willen drinken. Als ik dan aanleg, drinkt hij 3 slokken en dan kachelt ie alweer in slaap. Zo frustrerend! Zeker als je er nog een peuter van bijna 2 bij rond hebt lopen. Ze wisselen elkaar precies af steeds in aandacht vragen. Ik ben echt letterlijk sinds vanmorgen 5.45u in de weer, het begon met een voeding voor Maarten, daarna was Wouter wakker en begint de dag dus echt... Ben best een beetje moe eerlijk gezegd :) En dan is bv geven extra inspannend (vind ik), want je kan het niet uit handen geven..

Zo heerlijk even klagen af en toe! ;-)

Die site van borstvoedingsforum is echt super, kijk er elke dag wel even op!

Hahaha dat klagen hoort er bij he!

Ik heb 2 honden en vind het af en toe al best lastig om het uitlaten en aandacht geven te combineren met een kleintje.
Ik ben blij dat ik er niet nog een kleintje bij heb.......
dat moet echt heel zwaar zijn!

Toch vind ik dat je door de borstvoeding wel in ieder geval ongeveer 6 maal per dag knuffeltijd en huid op huid contact met je kleintje heb.
Ik denk dat als je FV geeft het er makkelijker bij inschiet als je een drukke dag hebt (of nog een kleintje hebt rondlopen).

Ik ben wel trots op mezelf dat ik het al 4 maanden doe en trots op mijn dochtertje dat ze er zo goed op groeit en dat maakt wel weer goed voor de 'last' die het met zich mee brengt.

Mijn dochtertje slaapt door sinds ze 4 weken oud was en slaapt nu (met 4 maanden dus) van 21.30 tot 08.00 en ik vind dat wel leuk om te vertellen tegen alle FV mama's die zeggen dat baby's met FV eerder doorslapen.
Nou ik ken zat FV baby's die met 6 maanden nog geen 6 uur achter elkaar slapen.

Maar het blijft een puzzel zo'n kleintje! En iederen zegt altijd dat een mama haar kindje door en door kent........nou ik niet hoor!
Maar ik blijf mijn best doen.

succes allemaal!

En nog een borstvoedingsmama en hoop het nog lang vol te houden!mn 1ste heb ik 10 mnd bv gegeven nu wil ik het weer zeker 6 mnd volhouden,mn zoontje is een hele snelle drinker binnen 10 min heeft hij zn voeding binnen.vind het daarom geen gedoe met nog een kindje erbij,dochter is ook al gewend als ik de borst geeft.
zoontje slaapt nog niet door maar soms al wel 7 uur tussen zitten dus dat vind ik al heel netjes ook.en hij was met 4 weken al meer dan een kilo gegeroeid en 6 cm langer dus was echt trots!geef je echt zelfvertouwen he!
liefs jootje

Terug
Bovenaan