Eten 6 maand

Hoi hoi! Ik ben heel benieuwd hoeveel vast voedsel jullie kindje per dag had rond de zes maanden. Ik vind het best moeilijk inschatten hoeveel groente fruit brood vlees etc hij nodig heeft. Als ik eten aanbiedt eet hij altijd wel. Drinkt meestal nog zo’n 400-600cc melk per dag. Graag hoor ik hoeveel jullie kindje rond die leeftijd naar binnen werkte ?

Wij zijn begonnen met rond 4,5 mnd ongeveer 40 gram groente. Rond 5,5 mnd hebben we daar ongeveer dezelfde hoeveelheid fruit aan toegevoegd. Nu is mijn dochter 6,5 mnd en geven we sinds 2 wkn ook brood. De volgende stap is dat we de hoeveelheid groente en fruit nu op gaan bouwen naar 100 gram. Hiernaast borstvoeding op verzoek.

Ze geven t vaak zelf wel aan toch? Als mn dochter naar dr lepel gaat slaan of dr m ondje niet open doet heeft ze genoeg lijkt me.
Ik bied smorgens met fruit wel een kleinere hoeveelheid aan omdat ik t belangrijk vind dat ze tussen de middag dr pap goed eet (ze wilt overdag geen fles drinken)

Denk dat t per kind verschilt.. mn zoontje moest ik langzaam opbouwen maar mn dochter vind alles lekker en wilt erg graag!

7.00 uur fles (200 ml)
10.15 heel stuk fruit (gepureerd)
11.30 boterham met fles (200 ml)
15.00 fles (200 ml)
17.30 100 gram groente 20 gram vlees/vis/ei en 80 gram aardappel/pasta
18.30 fles (200ml)
Ze begint nu delen van haar flessen te laten staan dus ik ga binnenkort de fles van 15.00 uur er af halen

Bedankt voor de reacties. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat hij het zelf wel zal aangeven maar ik was ook benieuwd hoeveel bij anderen ongeveer gegeven wordt. Wij zitten nu (5,5 maand) op 200gr fruit, 200gr groente en zo’n 400cc melk per dag. Hij is een moeilijke drinker maar hapjes gaan er wel goed in :) vlees, brood etc zijn we nog niet mee begonnen

Terug
Bovenaan