Eten baby 6 maanden

<p>Hoeveel mag een baby 6 maanden eten ? Hij eet nu 100 gram fruit en iets minder dan een halve boterham en 5 voedingen borst) ??</p>
 
Onze dochter is ook 6 maanden en krijgt 3x 180+6 en 1x 150+5. Daarnaast 1 stuk fruit, een halve snee brood en 125 groenten. Tussendoor bieden we water aan en heel af en toe krijgt ze een tussendoortje op basis van maïs 
 
Meet je her sireus af gewoon geven waaar je baby behoefte aan heb
Soms heeft die van mij zin in extra flessen of soms extra fruit ligr er aan meestal ochtend fles 150 3 scheppen is voor vocht 
Dan brood 
Tussen doir fruit
Midsag brood
Tussen door koek soepsrengel of soms fles 
Avond eten 
Fles met pap
Als die midsag extra trek  heb 1,5 brood
 
Het eetpatroon van onze dochter ziet er hetzelfde uit als BenB. De boterham (zonder korst) zal voor de helft ongeveer opgaan. Ze experimeteert nog veel en veel verdwijnt er nog in het bakje van haar slabber. Alleen het avondeten is wat minder. Ik maak porties van 100gr. De ene keer krijgt ze het wel op de andere keer niet. Haar avondeten bestaat nu uit groente en een beetje aardappel/rijst/pasta. Als ik nieuwe hapjes maak ga ik er mager vlees en vis aan toe voegen. Dan zal ze 7 maanden zijn. Qua flesvoeding krijgt ze ook 3x 180/6 en 1x 150/5. De laatste voeding 180/6 krijgt ze nu nog rond 23.00 en die gaan we nu langzaamaan afbouwen zodat we uiteindelijk rond 600cc uitkomen. 


Je kunt dus starten met ook rond etentijd wat hapjes groente aan te bieden en die langzaamaan uitbouwen naar een complete maaltijd. Onze dochter vindt het super gezellig als ze bij ons aan tafel zit en met ons mee eet. Ze kijkt altijd vol interesse hoe wij eten en eet daardoor ook veel beter haar eigen eten.
 
Hoi,
Onze zoon is bijna 6 maanden en zo ziet zijn schema eruit op een dag:
 
6.00-6.30 uur fles 180 ml
9.00-9.30 uur fruit (kijk hoeveel hij wil)
11.30-12.00 uur stukjes brood om te proberen, broodkorst om op te sabbelen  + fles 180 ml
15.00 uur fles 180 ml
18.00 uur avondhapje koolhydraten/groente en vlees of vis (kijk hoeveel hij wil)
19.30-20.00 uur fles 180 ml
Tussendoor geef ik met dit warme weer een extra fles (minder ml) en/of een beetje water.
Het consultatiebureau schreef voor per dag 175/200 gram fruit en avondeten. Dat is behoorlijk veel vond ik toen ik het hoorde van bijna niks naar zoveel gram. Nu bekijken we per maaltijd wat hij wilt eten. Wellicht is het een idee om dit af te wegen en de hoeveelheid steeds te verhogen.
De hapjes gaan niet altijd goed.
 
Terug
Bovenaan