Eten baby 8 maand

Hallo,

Hoe zit het precies met de maaltijden van een baby van 8 maand. Vrijdag moet ik weer naar het cb maar denk vraag jullie ook even wat jullie je dreumesjes geven op dit moment. Cb geeft vaak de richtlijnen maar ik doe het ook een beetje met eigen inzicht. Ons kleine prinsesje krijgt ongeveer 4 melkvoedingen van 180 ml. Daarnaast krijgt ze s'ochtends half potje fruit of ik maak het zelf, tussen de middag brood (meestal half), s'middags nog een lange finger of rijstwafel of een soepstengel, of nijntje koekje voor 8 maanden (iets van de koekjes dus) en s'avonds nog een beetje van een warme maaltijd. Volgens mij moeten baby's van 8 maanden al een fles minder krijgen maar zolang ze nog niet een volledige broodmaaltijd of warme hap naar binnen werkt vindt ik dit te weinig om een fles over te slaan.

Hoe doen jullie dit?

als je een fles minder geeft eet ze wel meer joh.
Mare krijgt sochtends pap, fruit en wat sap(fruit in kleine stukjes) broodje en fles 120 ml, sap en koekje o.i.d. warm eten en toetje, nog en flesje 120 ml.

Stijn krijgt 's morgens & 's avonds een papfles van 180cc. Verder een heel fruit potje ('s morgens) met evt. water of diksap naar behoefte. Af en toe krijgt hij een boterham alleen nog om te wennen. Rond 13uur een fles van 180cc en 's middags diksap van 120cc en evt. iets van een koekje. 's Avonds eet hij warm (heel potje) en een toetje.

We willen langzaam over gaan op eten met de pot mee.

Chris begint met een papfles van 210 cc. Dan een fruithapje, die maak ik zelf. 's Middags een hele boterham + een flesje van 140 cc. Dan om 15uur nog een fles van 180cc en rond 17uur nog een tussendoortje. 's Avonds eet hij een heel potje voor baby's van 8 maanden + een toetje. Voor het naar bed gaan nog een klein flesje van 90cc met rijstebloem. De hele dag door bieden we ook gewoon drinken aan.

Wanneer kan die laatste fles er eigenlijk vanaf?

Sofie begint met een flesje melk 180cc. In de ochtend krijgt ze lekker wat fruit. Rond een uur of 12 half 1 krijgt ze een hele boterham. Om 3 uur krijgt ze een fles van 180cc (melk). Tussendoor krijgt ze iets van een koekje ofzo. In de avond eet ze met ons mee of ze krijgt een heel potje voor 8 maanden. Voordat ze gaat slapen krijgt ze nog wat melk, niet veel, gewoon hoeveel ze wil meestal 100 a 150cc. Ze is alweer bijna 9 maanden.

7-9 maanden (6700-9200) gram volgens consultatiebureau:

Bij flesvoeding:
1 papvoeding: 200 ml opvolgmelk met 6 afgestreken eetlepels granen, instant bloem
of koken met kookrijstebloem, maïzena, tarwe-, havermout-, boekweit- of griesmeel
tot papdikte.
In plaats van een fles pap kan ook een bord pap worden gegeven.

1 fruithapje + bekertje drinken

1 broodmaaltijd:
- 1 sneetje bruinbrood (niet te vers) met bijvoorbeeld jonge kaas, smeerkaas, ongekruide
kwark, fricandeau, kipfilet, pindakaas, fruit, tomaat (met mate zoet beleg en
leverpastei)
- Dun besmeerd met dieetmargarine
- 1 flesje opvolgmelk

Tussendoor: bekertje drinken, eventueel een rijstewafel, biscuitje, broodkorst,
soepstengel, toastje enz.

1 warme maaltijd:
- 1 à 11/2 eetlepel fijngemaakte aardappel, witte rijst, macaroni of spaghetti
- 3 eetlepels fijngesneden gekookte groente
- 1 eetlepel gemalen mager vlees, kip, vis, ei of 11/2 eetlepel gezeefde witte/bruine
bonen
- 1 theelepel dieetmargarine of olie
- 1 toetje in de vorm van yoghurt of opvolgmelk

1 flesvoeding:
Opvolgmelk of pap hiervan gemaakt

En zoiets doe ik eigenlijk ook, het is niet alsof er niet overna gedacht is of zo

brent krijgt 's ochtends papfles van 180cc
rond 9.30 fruit (1 st. of equivalent van groter fruit) en thee/water
11.30 bruine boterham met margarine en fles 180 (deze fles gaat niet altijd op)
14.30 diksap met soepstengel/rijstwafel
16.30 fles 180 (ipv na het eten, omdat hij anders het niet 'red' tot het warme eten en dus slechter eet)
18.00 warmeten (groente 60cc en aardappel en iets kip of vis, soms ook couscous of pasta...)
geen toetje anders dan stukje fruit van ons en hij eet ook geen avondfles meer.
Dus 3 flessen naast al het andere en ik vind het genoeg... Hij groeit keurig in de curve (-1/2) en is tevreden zo.

Lotte volgt eigenlijk het schema zoals CAAT het van van consultatiebureau heeft.
Soms is ze rond 21:30 uur wakker en krijgt ze ook nog een laatste fles.

Terug
Bovenaan