Eten baby 9 maanden

Hallo allemaal!

Ik heb een gezonde dochter van 9 maanden, buiten dat ze niet heel veel slaapt is het een tevreden meisje.

Sinds deze week gaat alleen het avondeten er heel slecht in, terwijl ze altijd een hele makkelijke en goede eter was, herkent iemand dit in deze periode? En hebben jullie tips?

Ook ben ik al enige tijd onzeker over haar voedingsschema. Ik vraag mij af of ze misschien te veel  of te weinig binnen krijgt?

Dit is haar schema:

07:30 papfles

10:00 fruithap

12:30 boterham

15:00 halve fles (120 cc)

17:00 avond eten

18:30/19:00 fles melk voor het slapen

Daarnaast bied ik haar water of diksap aan,  maar daar drinkt ze niet veel van, misschien 100cc per dag.

Zouden jullie hier iets aan veranderen?

Ik hoor graag van jullie

Groetjes

Hoi,

je scheme ziet er toch prima uit. Ik heb een dochter van 8 maanden en haar schema is:

07:30 200cc

10:00 half potje fruit (soms wat meer)

12:00 200cc

15:00 boterham met de rest van het fruit

16:30/17:00 groenten

19:30 200cc

tussendoor bied ik haar water aan.

Het niet eten van de groenten kan echt een fase zijn! Mijn zoontje had dat toen ook rond die leeftijd.

Ons schema ziet er net zo uit. Prima denk ik. Hier gaat het ook weleens minder met eten. Het helpt wanneer we wat in handen geven om te spelen. Dat keukenspul wat interessant is. Onze zoon is ook 9 maanden.

<p style="text-align: left;">Hoi hoi.</p>
<p style="text-align: left;">Bij mijn zoontje van 10mnd. Ziet het er ook ongeveer zo uit. Alleen heeft die op dit moment heeel veel behoefte aan alles haha.</p>
<p style="text-align: left;"><span style="line-height: 1.5;">07.00 pap 200cc</span></p>
<p style="text-align: left;">10.00 fruit heel potje</p>
<p style="text-align: left;"><span style="line-height: 1.5;">12.30 2 boterhammen zonder korst (als het kan pikt hij nog een paar stukjes van zijn broer)</span></p>
<p style="text-align: left;"><span style="line-height: 1.5;">13.00 150 cc</span></p>
<p style="text-align: left;">15.00 sapje +koek (of soms 2)</p>
<p style="text-align: left;"><span style="line-height: 1.5;">17.30 groente heel potje</span></p>
<p style="text-align: left;">19.00 240cc pap</p>
<p style="text-align: left;">Sinds een paar weken eet hij nu zo veel, maar daarvoor had hij nog wel eens dat hij er gewoon geen zin in had. Lijkt me niks om je zorgen over te maken :)</p>
<p style="text-align: left;">Misschien kan je proberen om haar een lepeltje kunnen geven tijdens het eten. Gewoon om mee te spelen en zelf vast een beetje te oefenen.</p>

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels heeft mijn dochter een flinke griep achter de rug en ineens is haar schema ook veranderd.

Ze wilt haar flessen niet meer, alleen de laatste fles voor het slapen gaan en zelfs die gaat niet helemaal op.

Ze krijgt dus nog maar 1 fles melk per dag (180/6) maar ze drinkt er ongeveer 100/120 cc van.

Ze is volgende week 10 maanden, is dit dan wel voldoende?

Terug
Bovenaan