eten bij 6 maanden???

Vraagje:

morgen wordt mijn zoontje alweer 6 maanden. Momenteel zit hij op een schema van  5 borstvoedingen en sinds hij 4 maanden is ook af en toe fruit of een groenthapje.

Maar morgen wordt hij dus 6 maanden (wat gaat dat snel!!!!) en mag íe dus wat meer.Graag wil ik een beetje afwisseld voor hem koken.

Hebben jullie misschien tips: wat vinden babies van die leeftijd lekker? En moet het helemaal gepureerd of mogen er stukjes inzitten. En mag hij ook wat brood of (zoals ik ergens heb gelezen) alleen een broodkost om op te sabbelen??? En mag er dan ook wat op dat brood of is ie daar nog te klein voor??

Groetjes,
Judith
 
Hoi,
O ik ken het gevoel van   wat gaat het snel zeg.

Brood zal ik nog even mee wachten tot hij wat ouder is en goed groente en fruit eet.

Op www.keukenkikker.nl staan erg veel recepten.
Je kan het pureren maar je kan het ook net als wij het deden zo uit het vuistje geven.
Ons dochtertje wilde niets gepureerd eten maar een stuk bloemkool, broccolie, boontjes of aardappel uit het vuistje goed gekookt ging er prima in.

Als hij dat goed kan eten kan je langzaam overgaan op brood en andere dingen. Misschien eens een soepstengel proberen of rijstwafeltje.

succes en vooral veel plezier en geniet ervan ons meisje is al weer 2 en het is werkelijk ongelooflijk zo snel als het gaat en zo goed en veel als ze nu eet. Maar ook nog steeds 1x per dag de borst!

doei
 
Hoi!
Ik heb "het baby kookboek" gekocht. Staan dezelfde recepten in als op de site van keukenkikker, maar een boekje is soms even wat handiger. Je kan het bij  bol.com bestellen ISBN nr: 90-5897-163-5

Succes met koken, mijn zoontje vindt bijna alles lekker wat ik uit het boekje haal!

Leonie
 
Terug
Bovenaan