eten dreumes 1.5 jaar

hoi,

mijn zoontje is 1,5 jaar en nou vind hij naar mijn idee sommige dingen niet lekker.
kan het al zo zijn dat hij bepaalde dingen niet lust of heeft hij nog geen smaak zoals mijn schoonzus zegt.

kan iemand mij helpen want om hem te dwingen om te eten word gewoon 1 grote overstuurse huilbui.

groetjes Sandra

Hoi,

Kinderen hebben al vanaf de geboorte smaak hoor! het kan dus best wel zijn dat je kindje iets niet lust. Het is echter ook zo dat het door zijn leeftijd kan komen. Kijk eens op deze site, daar staan een aantal tips en wat informatie over eten en kleine kinderen. Als je kijkt bij zwangerschap/kinderen en dan kinderen vanaf 1 jaar en dan "eetproblemen" en vervolgens "slecht eten" vind je een lijstje met informatie en tips.

www.voedingscentrum.nl

groetjes,

Desiree

Hoi Sandra

EEn kind van 1,5 heeft wel degelijk smaak hoor! Mijn dochter, ze is inmiddels net 2, is over het algemeen een goede eter. Altijd geweest. Ze eet bijna alles maar heeft wel duidelijke voorkeuren. Zo vindt ze spercieboontjes echt niet lekker. Wij hebben van eten nooit een probleem gemaakt. Als ze iets niet wilde hoefde ze het ook niet te eten. Haar vitamientjes krijgt ze ook op andere manieren binnen. Zorg vooral dat je er achter komt wat je kind wel lekker en leuk vindt. Er zijn heel veel leuke kookboeken met recepten voor klein en groot.

Ik kan je alleen maar aanraden om van eten geen strijd te maken want dat zorgt alleen maar voor meer problemen. Bij mijn schoonzusje werd het eten uiteindelijk een machtsstrijd. Haar kinderen die nu 5 en 9 zijn eten nog steeds slecht.

Veel succes en smakelijk eten,
Mama Co

Terug
Bovenaan