eten en borstvoeding.. wat wel en wat niet?

Hallo mama ´s!

Ik ben zelf net mama geworden en wil bv geven. Ik moet het voorlopig afkolven omdat mijn kleine in het ziekenhuis ligt. Maar nu is mijn vraag wat je niet mag eten als je bv geeft??? Ik weet wel dat je geen citrusvruchten mag, omdat je baby dan buikpijn krijgt...
Weet iemand wat je verder beter kan laten staan?

xx Bren
 
Hoi,
Gefeliciteerd en wat goed dat je voor je kleintje gaat kolven!

Zelf heb ik alles gegeten en gedronken wat ik ook in de zwangerschap deed.

Maar afgeraden word, pittig, uit en ui soorten sommige soorten kool, knoflook, sambal enz en geen alcohol.

Heel veel succes.
 
Hi

gefeliciteerd!! hoop dat je kindje snel naar huis toe mag.

je mag geen alcohol. Ik nam alleen wel af en toe een bruin biertje, zit heel weinig alchohol in en dronk dat dan nadat ik net bv had gegeven.

verder heb ik alles gegeten. Heb geprobeerd zonder knoflook te eten maar vond dat zo saai dat ik het gewoon wel heb gegeten, wel iets minder dan normaal. Zelfde verhaal met sambal.

Groetjes,
Lia
 
Hoi,

Je mag alles eten en drinken behalve alcohol en met medicijnen moet je oppassen.
Je kindje hoeft er geen last van te hebben als je bijv. koolsoorten eet, dit is uitproberen.

Veel geluk en succes

Groetjes Sanne
 
quote: li reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-01-2006 12:51:19'));

verder heb ik alles gegeten. Heb geprobeerd zonder knoflook te eten maar vond dat zo saai dat ik het gewoon wel heb gegeten, wel iets minder dan normaal. Zelfde verhaal met sambal.
 



Hoi,

Je kunt idd gewoon eten wat je anders ook altijd at; van knoflook is zelfs bekend dat baby's daar een lichte voorkeur voor hebben dus ook dat kun je gewoon eten hoor!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hoi Bren,



Gefeliciteerd!



Wat betreft het eten: ik heb zelf gewoon uitgeprobeerd, en het leek
erop dat mijn dochter vooral last van krampjes had wanneer ik (heel
veel) ui en prei at, en chinees. Maar volgens mij verschilt dit van
kind tot kind, dus gewoon even proberen.



Groetjes



Maaike

 
Terug
Bovenaan