Eten en drinken bij obstipatie

Hoi allemaal

Ik zit nu in week 33 van mijn zwangerschap en begin steeds meer last van obstipatie te krijgen. Een bekend kwaaltje natuurlijk.

Was er bepaald eten of drinken wat jullie hielp makkelijker naar toilet te kunnen?
Over het algemeen eet ik vrij gezond, veel fruit en groente, alles volkoren. Dus vezels krijg ik denk ik wel voldoende binnen.

Zijn er mensen voor wie de roosvicee laxo goed werkte?

Alvast bedankt voor de tips!
 
Hier was Roosvicee laxo geen wondermiddel, maar het hielp wel iets. 
Ik at inderdaad veel vezels. Maar wat het beste hielp was bewegen. Soms kwam het ineens los als ik even ging schoonmaken of een uurtje lopen (op het laatst van bankje naar bankje ?). 
 
Ik heb weinig last gehad van obstipatie, maar sinds ik (sinds week 34) dagelijks de probiotica van Orthica (voor moeder en kind) neem, ga ik sowieso heel goed en regelmatig naar de wc. Geen idee of het daar echt mee te maken heeft, maar ik heb het gevoel van wel! (Daarnaast wordt het vaak aangeraden om dit dus vanaf week 34 te nemen ivm het eventueel kunnen verminderen van darmkrampjes van je kindje als het eenmaal geboren is.) Misschien de moeite om eens naar te kijken! ☺️
 
Ik heb de roosvice laxo gebruikt.
Maar de maag lever darm arts adviseerde me dat niet te lang aan 1 stuk te gebruiken.
Vervolgens heb ik me stuk gegeten aan pruimen.
Ook adviseerde de arts me om de groenten net niet helemaal gaar te koken.
Dat schijnt een goed effect te hebben op je darmen ( ik weet alleen ff niet meer hoe dat zat).
Als laatste zou ik zeggen eet geen bananen! Die stremmen. En zoek ook eens op of je misschien nog andere dingen in je dieet hebt die zouden kunnen stremmen.
Als je naar het toilet gaat gebruik dan eens een laag opstaptje of krukje onder je voeten. Of leg voordat je naar het toilet gaat een kruikje op je buik/rug. Dit beide kan de darmen ontspannen waardoor het misschien makkelijker komt.
En lekker veel water drinken en af en toe een glas sinaasappelsap (liefste vers) hier zitten ook lekker veel vezels in die je darmen kunnen helpen!
 
Terug
Bovenaan