Eten en drinken met kerst

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn nod is net na de kerst, kan ik nou wel een borreltje drinken of niet. Normaal doe ik het niet tot ik weer ongesteld ben maar nu met de kerst vind ik het toch even naders.

Wat vinden jullie, oh en we gaan ver weg met de familie en dan weet iedereen gelijk dat we er een kindje bij willen.

Gr. Bizu

hoi bizu,

het kan wel hoor. de eerste 5 a 6 weken is je kindje nog niet verbonden aan je.
wat je eventueel ook kan doen is de 24e een test doen. vaak kan je namelijk al 3 a 4 dagen voor je nod al testen

of je bedenkt gewoon een smoes.. dat je niet helemaal lekker bent voor de alcohol... of dat je er gewoon geen zin in hebt..

bij mij is het makkelijk ik drink de afgelopen 2 jaar ofzo bijna tot geen alcohol.. dus bij mij zullen ze niks merken..hihi.. alleen als ik stop met roken.. wat ik eigenlijk al zou moeten doen...*schaam*

liefs...

Heb idd ook weleens gehoord dat je de eerste weken nog geen bloedband hebt met je kindje maar ik vindt het ook moeilijk, zeker nu net met die Kerstdagen... Bij m'n schoonouders drink ik altijd lekker een paar wijntjes (soms weleens eentje teveel ook;) maar ja, als ik dat niet ga doen valt het direct op, want wat kunnen we voor smoes verzinnen? (Stel dat ik dan nog niet ongi ben he..) Ik denk dat het idd verstandig is om de dag ervoor even te testen, heb je toch wat zekerheid!

Liefs

Mijn nod is de 29ste dus ik vrees dat dat nog net iets tevroeg is. Pffff, lastig hè. Drink nu helemaal niet maar met kerst val. Door de mand vrees ik. Misschien da ik met mijn man wat kan regelen, af en toe een slokje en dat hij af en toe stiekem van mijn glas drinkt.

Hihihi
Bedankt voor jullie reacties

Gr. Bizu

hoi bizu,
je schrijft dat je ver gaat toevallig niet met de auto en ben jij dan niet toevallig de bob die niet mag drinken. maar 1 of 2 glaasjes kunnen nu volgens mij nog geen kwaad en als je het niet vertrouwd zou ik gewoon net doen of je een beetje grieperig bent en dat je bang bent dat de alcohol dan verkeerd zal vallen.
ik drink zelf niet, maar ik ben wel dol op toastjes met file en boerenbrie of lekkere zalmrolletjes en tja die mogen allemaal niet als je zwanger bent (verse zalm natuurlijk wel maar niet de vacuumverpakte) dus hoop dat ik die voorlopig niet te veel tegenkom hahah. vooral mijn mams en zusje gaan dan meteen vragen stellen hahah
maar ja voorlopig weet ik nog helemaal niets

hele fijne kerst gewenst

Hoi!

Toen ik zwanger wou raken van mn 1e kindje, dronk ik meestal alleen wat wijntjes de periode tussen mn menstruatie en mn eisprong en in de periode tussen de (evt) bevruchtinting en mn NOD dronk ik liever niet.
MAAR met de kerst zou ik gewoon een uitzondering maken hoor. Natuurlijk niet te gek, maar mmax 3 wijntjes lijkt me voor een keer geen ramp. Als je daadwerkelijk zwanger bent moet je het natturlijk daarna NIET meer doen he ;).

Wij hebben besloten om voor kindje nummer 2 te gaan. Mijn dochtertje is nu 2 jaar en 2 maanden. Ben vandaag ongi geworden en start morgen met foliumzuur. SPANNEND.
bij mn 1e zwangerschap duurde het 7 maanden voordat t 'raak' was...

liefs
Liesje

Terug
Bovenaan