eten en drinken

Mijn dochtertje is bijna een jaar.
Wat kan ik haar tussen door nog meer geven dan fruit, rijstkoekje of een langevinger?
Ze drinkt nu eigenlijk alleen diksap, water en natuurlijk melk.
Een sapje (zonder suiker) bijvoorbeeld....kan dat ook?
Ze mag straks ook met ons mee eten. Ik kook ook al groente met een aardappeltje en een beetje vlees voor haar.Dat vind ze heerlijk! Lekkerder dan de potjes.
Wat kan ik nog meer geven.....pannekoeken b.v. , mag ze dat ook?
Of pasta met saus.
Ze heeft al wel eens een stukje patat (zonder zout) mee gesmikkeld.
Vis heb ik ook nog niet geprobeerd.
hoe reageerden jullie kleintjes hierop?
Het zijn veel vragen geworden.
Ben benieuwd naar jullie antwoord.

Groetjes.
 
Als je geen allergisch kind hebt mag het vanaf het eerste jaar alles. Witte vis gaven wij al voor het eerste jaar in plaats van vlees. Lekker aan het kokkerellen dus maar. En pannenkoeken vinden de meesten heerlijk!
 
Daan die eet eigenlijk sinds een maand of 8 alles mee.
Zo ook pannenkoeken dit eten wij om de zondag en Daan eet met gemak een hele pannenkoek mee. Dit doen wij in stukjes in een warm houd bordje want hij eet niet zo snel en anders moet hij grotendeels koude pannenkoek eten.
Pasta eet hij ook al gewoon met ons mee wij eten bijna elke zaterdag macaronie en dit eet Daan ook gewoon met ons mee.
Voor 2 weken terug heeft hij met ons papat en stuk frikandel meegegeten, voorheeen kreeg hij een potje groente als wij patat aten, maar hij smikkelt hier ook lekker in dus dat eet hij in het vervolg ook met ons mee.
Qwa drinken wil Daan eigenlijk alleen roosvice en melk.
Ik zou je kindje gewoon lekker mee laten eten, nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk niks met de adviezen doe en alles op eigen gevoel en met mijn moeder als vraagbaak op de achtergrond. Zij heeft ook vier kinderen groot gekregen zonder de nodige adviezen van het cb op te volgen. Plus als ik het zo hoor en lees trekt niet 1 cb gelijke lijnen, wat bij het ene cb goed is is bij de andere fout en andersom ook.
Dus geef je kindje waarvan jij denkt dat het het aankan.
 
Groetjes saskia
 
Hoi,
Mijn zoontje Quinten is nu 13.5 maand en hij eet werkelijk alles wat je aanbied!
Wel handig trouwens.
qua tussendoortjes krijgt hij alleen fruit ('smiddags na het slaapje) en 's ochtends krijgt hij drinken  en een kinderkoekje. Hij krijgt altijd carvan cevitam daar is geen suiker aan toegevoegd. Snoep krijgt hij nog niet. Dat kan nog lang genoeg.
Water drinkt hij niet echt. Gooit de beker hupsa aan de kant als hij
het doorheeft. Verder krijgt hij natuurlijk melk.
Met het eten heb ik het wel opgebouwd. Vanaf ong 10 maand at hij af en toe met de
pot mee. En nu bijna altijd. Alleen als we weggaan niet. Dan een potje.
Pannekoeken vind hij heerlijk.. Hij eet zo een hele op. Dat de pannekoek koud wordt
vind hij niet erg. Hij eet gewoon door. Dat is wel makkelijk. Hij heeft van de week voor
het eerst 2 patatjes gehad en ook dat vond hij heel erg lekker. Ook ik ben meer op
mijn eigen gevoel afgegaan dan op adviezen van anderen. Als Quinten ergens nog niet
aan toe was dan wou hij het gewoon nog niet hebben. At hij het niet op. Ik ben gewoon blijven aanbieden en het is vanzelf goed gekomen.
Heel veel succes ermee en groetjes
Melanie mmv Quinten (31-08-04)
 
Bedankt voor jullie snelle reactie.
We gaan binnenkort ook maar eens pannekoeken eten!
Ben benieuwd of ze het lekker vind.
Met vis wil ik toch nog even wachten.....
Het cb zegt dat je daar beter mee kan wachten tot ze 1 jaar zijn i.v.m. allergie.
Onze kleine meid heeft ook speciale voeding/melk i.v.m. krampjes.
Vandaar dat ik wat voorzichtiger ben met nieuw eten.
Maar we gaan voorzichtig nieuwe dingen proberen!
 
Terug
Bovenaan