eten en slapen

Hallo!
Mijn kleine jongetje van bijna drie maanden krijgt na twee maanden borstvoeding nu eigenlijk vooral flesvoeding. Tegen negen uur 's avonds valt hij in slaap en wordt dan tegen half drie 's nachts wakker met honger. Daarna slaapt hij door tot ongeveer zeven uur/half acht. Nu raden veel mensen mij aan om hem tegen twaalf uur wakker te maken en te voeden zodat hij de nacht doorslaapt. Maar als ik dat een paar dagen probeer, drinkt hij gewoon drie keer, ook toch nog om half drie 's nachts. Daarbij wil hij eigenlijk niet wakker worden en drinkt dat maar weinig. Ik denk dat hij vanzelf die nachtvoeding gaat overslaan, of vergis ik me daarin? Wie heeft advies?
Alvast bedankt!
 
ja hoor je hebt gelijk, hij zal vanzelf de nachtvoeding overslaan en zolang je er zelf geen problemen van maakt dat hij om half drie wakker wordt moet je gewoon lekker zo door gaan, nu moet je zelf wakker blijven tot 12 uur en dan maak je hem wakker terijl hij niet wil drinken en om half drie komt hij toch alweer dus lekker zo door gaan zoals je nu doet. elk kind is tenslotte amders em zijn tijd van de nachtvoeding overslaan komt vanzelf
heel veel succes
een medemoeder met ook een zoontje van drie maanden
 
ik herken dit verhaal ook. Mijn dochter van 10 wkn komt ook 's nachts rond deze tijd. mijn laatste voeding is 22.00. Ik vind het niet erg dat ik 's nachts er een keer uit moet. Met borstvoeding kan ik liggend voeden en dus nog een beetje dutten. ik verwacht ook dat ze de nachtvoeding vanzelf een keer overslaat. (alhoewel ze wel s nachts wakker wordt met veel honger).
groetjes en succes
 
Ligt het ook niet een beetje aan het schema en aan de hoeveelheid van je borstvoeding?
Ik heb een dochter van drie maanden, zij krijgt al 2,5 maand flesvoeding (borstvoedingproductie was niet voldoende). Ik geef haar elke 3 uur ong. 155 ml, de eerste om 8 uur smorgens, de laatste om 11 uur savonds. Daarna slaapt ze de hele nacht door.
Misschien kan je het met wat meer in de fles proberen, dat hij snachts niet meer zo'n honger heeft?
 
Als je nu eens gaat proberen om regelmaat te krijgen? Je begint dan op een morgen zeg maar rond half 8 met de eerste fles, en dan steeds na 4 uur,dus half 8- half 12 - half 4 - half 8 en half 12,je zit dan op 5 flessen,van bv 180 ml (ligt een beetje aan zijn gewicht)Mijn dochtertje van 10 weken kan zich nu helemaal houden aan dit schema,met wel eens een beetje speling hoor,ze krijgt sinds een week ook geen nachtvoeding meer,maar de laatste fles doe ik wel iets meer in.Als je zoontje dan 's nachts nog wakker wordt,kun je bv een half flesje doen (80-120 ml),zodat hij het kan uitzingen tot 7 uur-half 8,als je eenmaal dit ritme hebt kun je die nachtvoeding proberen eraf te krijgen,succes!
 
hoi,

ik had ook dit probleem,
ik gag om 23.00 de laatste fles, in die fles deed ik iets meer voeding als normaal. en dan kwam ze af en toe nog wel. maar wij gaven dan niks meer(alleen als ze echt krijst)
als je nagaat bij jezelf als je elke dag om 12 uur eet dan krijg je rond die tijd ook honger ga je dan rond 15.00 eten dan duurt het een paar dagen voordat je maag dat weer is gewent. dat is bij een baby ook zo.
je moet even een week doorbijten en alleen eten geven als ze echt niet op wil houden. zo is het bij mij ook gelukt, nu slaapt ze s nachts lekker door.
 
hoi,

Ik ben een moeder van een zoon van 3,5 mnd. Ik moest eerst ook de laatste voeding om 0.00 uur geven. Maar dat hield ik niet vol. teon ben ik op een gegeven moment hem al om 23.00 uur eten gaan geven en hij sliep nog de hele nacht door. Hij kwam wel ol 7.00 uur. Maar dat is wel fijn. Hij heeft nooit gehad dat hij 0m 5.oo uur wakker werd dus dat is ideaal. Dus ik kan er niet over meepraten. Wanneer je dit volhoudt gaat die kleine echt wel over op deze voedingen, de laatste om 23.00 uur. Veel suc-6 nog
 
Terug
Bovenaan