Eten en slapen

Hallo,

Graag zou ik wat tips of antwoorden willen op onderstaande vragen.

Ik heb een dochtertje van 7 weken is bijna 5kg en krijgt 6/7 voedingen, waarvan 2x flesvoeding en de rest borst.

Overdag ligt ze nog steeds in de kinderwagen beneden in de kamer en gaat s'avonds na de laatste voeding ong. 22.00 uur naar boven.

Hoe doen jullie dit? Wanneer hebben jullie "afscheid" genomen van het beneden slapen en hebben jullie je kindje naar boven gebracht om daar voortaan te slapen? Nou is het ook zo dat mijn dochter moeilijk uit zichzelf in slaap komt, met een speen wil het wel, maar zodra de speen uit de mond valt omdat ze in slaap valt, begint ze te brullen. Waardoor je tig keer naar haar toe kunt rennen.

Nou heb ik alles voor haar over natuurlijk, maar een beetje structuur qua slapen is niet verkeerd.
Nou had ik ook nog een vraag over voedingen, wanneer krijgt een baby 5 voedingen? Mijn dochter komt om de 3,5 uur ongeveer, waardoor ik op 6/7 voedingen kom.

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Groetjes
 
Hallo,
Onze zoon lag heeft in het begin veel/lang in de wagen in de woonkamer geslapen. Dit was puur omdat ik een keizersnee had gehad en het voor mij belastend was om hem steeds naar boven te brengen. Vanaf ong. 10 weken slaapt hij boven. In zijn eigen bed en op zijn eigen kamer. Ik merk aan hem dat het voor hem beter is (rustiger). Soms moet ik wel een keer extra naar boven om de speen erin te stoppen, maar meestal gaat hij gelijk slapen. Blij dat hij naar zijn bed mag.
Hij krijgt al vanaf 7 of 8 weken 5 voedingen (fles, á 180ml). Ik moet wel zeggen dat hij om 7u. uit bed komt en er op 21u. in ligt. Hij maakt dus redelijk lange nachten. Misschien kan je proberen de laatste voeding te vervroegen en/of kijken of je naar 4uur kan. Ik denk wel dat je dochter het aangeeft als ze aan 5 voedingen toe is.
Groetjes
 
Mijn beide kindjes heb ik altijd in hun wiegje boven gelegd als ze gingen slapen. Eerst overdag met wat meer daglicht, maar toen ze eenmaal een ritme ontwikkeld hadden, gewoon met de gordijnen dicht. Dan krijgen ze toch hun rust. Bij mijn zoontje had ik ook dat speenprobleem en ik ben bang dat je daar toch even doorheen moet. Hem afpakken is zielig, want ze hebben hem toch nog nodig, maar de eerste tijd zul je er toch nog uit moeten. Als ze strakjes wat meer kan, dan kun je bijv. een zakdoek door de ring doen zodat ze hem makkelijker kan vinden zelf. Toen mijn dochtertje zo oud was kreeg ze ook net 5 voedingen. Tegen die tijd ging ze ook zo'n beetje doorslapen en dan kom je op 5 voedingen uit nl. 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en 23.00 uur. De laatste voeding was voeding voor de hongerige baby's, dat was net dat stootje om de nacht door te komen. Er zitten geen extra calorien in, dus het kan geen kwaad. Alleen ik weet niet of jouw laatste voeding borstvoeding is.
 
Juist als je kind lastig slaapt is het beter om je kind boven te slapen te leggen. Minder prikkels en veel rustiger voor je kind.
Bij mijn dochtertje werkt(e) het het beste om ook overdag de verduisteringsgordijnen dicht te doen en soms laat ik haar gewoon even in slaap huilen. Sommige baby's doen dat nou eenmaal.
 
Mijn dochtertje van nu 9 weken slaapt ook vaak nog beneden. Ik begin er nu net mee om haar voor haar middagslaapje in bed te leggen, maar dat lukt nog niet altijd. Je moet gewoon doen wat je prettig vindt. Ze heeft trouwens geen speentje dus dat probleem ken ik niet.
En wat aantal voedingen betreft. ze krijgt volledige borstvoeding en drinkt heel wisselend (ik voed op vraag). De ene dag krijgt ze 6 voedingen en de andere dag zijn dat er wel 10-12 (met nachtvoedingen).

Succes, Peet.
 
Mijn dochtertje (vandaag 1 maand) slaapt al vanaf dag 5 in haar eigen kamertje en sinds dag 8 slaapt ze de hele nacht door.
Ik ben haar vanaf dag 8 's avonds voor de laatste voeding in bad gaan doen i.p.v. 's morgens.
Ze eet om 22.00 uur voor het laatst en deed ik haar om 21.30 in bad.
Ze slaapt dan door tot 05.30.
Tegenwoordig doe ik haar al weer 's morgens in bad en het blijft goed gaan.
Overdag slaapt ze of in de box of in haar bedje, maar dan hou ik de gordijnen open en doen wij niet zachtjes.
Ik stofzuig gewoon en tv of radio gaat ook gewoon aan wanneer iemand daar zin in heeft. Wel moet het 'geluid' binnen de perken blijven, vind ik.
's Avonds na haar badje is het hier wel stil. Ook doe ik dan meteen haar gordijnen in haar kamer dicht en dan ga ik haar in de woonkamer voeden. Daar doe ik groot licht uit, geluid van de tv gaat op zacht en praat ik weinig tegen haar.
Daarna gaat ze naar bed en is ze meestal wel wakker, maar slaapt binnen 10 minuten zonder dat ze huilt.
In het begin vond ik het sneu dat ze zo wakker in haar bedje lag, helemaal alleen, maar ze schijnt het prettig te vinden en het nodig te hebben dus mijn 'avondstilte' schijnt voor haar te werken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en misschien ook andere moeders.

Groetjes van Miriam
 
mijn zoon is nu 5weken hij weegt 4455gr
en mag nu 5keer 140-150meestal wordt dat130-140 maar wel om de 4uur
ik ben er gisteren mee begonnen op advies van het cb hij heeft van nacht
door geslapen laaste fles was om 10:30-11:00 en werdt weer wakker om 7:30
normaal kreeg mijn zoon om de 3uur
en werdt hij om 4:30 snachts wakker en nu dus niet groetjes ineke
 
Terug
Bovenaan