Eten en Spelen

Hee Meiden,

Hóe eten jullie kindjes nu? Moeten jullie ze nog voeren of eten ze zelf met de handjes of al met een vorkje? Steyn probeert nu wel vaker zelf te eten, maar buiten zijn boterhammen is het avondeten nog niet echt een succes. Hij zit er meer mee te viezeriken dan dat hij er echt van eet. En dan het spelen overdag. pfff.... het lijkt wel alsof ik hem de hele dag moet entertainen. Zodra ik nog maar even zit, dan hangt ie al aan mijn broek of doet ie dingen om mij te treiteren zoals de katten proberen te pakken aan hun staart, de hond achterna jagen en weet ik veel wat niet meer. Ik voel me soms net een politie-agent bij een kleine boef die het woordje nee of mag niet, niet wil horen :) Dit zal ook wel "normaal gedrag" zijn, maar ik ben toch even benieuwd naar jullie reacties.

Het enige dat ik nog kan doen hier is stofzuigen, zijn kamertje wat afstoffen en de was opvouwen. En dan vraagt ie ook nog aandacht. Zelf spelen is hier bijna niet meer aan de orde. Althans, niet met speelgoed hahaha. Wel met de deur en de wasmachine bijvoorbeeld. Zijn eigen speelgoed wordt meteen weggesmeten.

Groetjes,
Mirelle

quote: Mimi1975 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-04-2008 21:34:57'));

Hee Meiden,

Hóe eten jullie kindjes nu? Moeten jullie ze nog voeren of eten ze zelf met de handjes of al met een vorkje? Steyn probeert nu wel vaker zelf te eten, maar buiten zijn boterhammen is het avondeten nog niet echt een succes. Hij zit er meer mee te viezeriken dan dat hij er echt van eet. En dan het spelen overdag. pfff.... het lijkt wel alsof ik hem de hele dag moet entertainen. Zodra ik nog maar even zit, dan hangt ie al aan mijn broek of doet ie dingen om mij te treiteren zoals de katten proberen te pakken aan hun staart, de hond achterna jagen en weet ik veel wat niet meer. Ik voel me soms net een politie-agent bij een kleine boef die het woordje nee of mag niet, niet wil horen :) Dit zal ook wel "normaal gedrag" zijn, maar ik ben toch even benieuwd naar jullie reacties.

Het enige dat ik nog kan doen hier is stofzuigen, zijn kamertje wat afstoffen en de was opvouwen. En dan vraagt ie ook nog aandacht. Zelf spelen is hier bijna niet meer aan de orde. Althans, niet met speelgoed hahaha. Wel met de deur en de wasmachine bijvoorbeeld. Zijn eigen speelgoed wordt meteen weggesmeten.

Groetjes,
Mirelle

Hoi Mirelle,

Thomas eet al een tijdje zelfstandig. Sterker nog; hij weigert te eten als wij voeren. Dan zegt ie nee en schut heftig met z'n hoofd. Geef je het bord en de lepel/vork aan hem dan gaat hij lekker eten. In het begin was een een grote kliederboel, maar het gaat steeds beter. Hij kan de bewegingen met vork/lepel naar z'n mond goed maken. Ook gebruikt hij z'n handjes nog wel regelmatig hoor.

Wat betreft het zelf-spelen; dat hangt erg af van het moment. Soms gaat Thomas inderdaad lekker zelf z'n gangetje en dat voelt dan gelijk als een verademing. Maar vaak ook wil hij dat we samen gaan spelen. Wij doen eigenlijk niet veel aan het huishouden, dus het levert niet echt problemen op. Stofzuigen enzo doen we met Thomas samen; hij wil ook graag zuigen, net als dweilen en met een doekje aan de gang. Nou dat is prima; zo ben je toch samen aan het spelen en er gebeurt ook nog wat. Strijken doe ik als Thomas slaapt; mij te gevaarlijk zo'n heet apparaat met een kindje die overal aan wil komen.

Groetjes Ida

Hallo,

Bij ons ging het zelf eten een tijdje heel goed, maar momenteel juist helemaal niet. Stijn heeft namelijk ontdekt dat je je bord ook op de kop kunt houden en dat dan al je eten eraf valt, vindt hij heel grappig. Dus nu zijn we toch weer aan het voeren. Wat we wel vaak doen is dat wij een stukje ( brood of warm eten ) aan zijn vorkje prikken en hem dan zelf zijn vork geven. Hij kan het dan zelf netjes in zijn mond stoppen. Dat gaat vaak heel goed. Tot zijn eerste honger is gestilt, want dan gaat hij met zijn vork gooien.

Zelf spelen gaat momenteel juist wel goed.Eigenlijk voor het eerst. Nu kan hij regelmatig ineens ergens mee zitten spelen, heerlijk. Je ziet hem dan met iets prutsen en verbaast kijken over hoe dingen werken, leuk om te zien.
Wat betreft het huishouden: stofzuigen doen we samen ( je bent 3 keer zo lang bezig, maar ach) en overdag haal ik een doekje door de woonkamer. Veel meer kan ik niet doen waar hij bij is. Strijken, de badkamer en toiletten en de bovenverdieping kan alleen als hij slaapt of als mijn man ook thuis is.

Carina

hoihoi,

aaron eet bijna altijd alleen,alleen als we rijst eten ofzo dan voeren we hem dat nog,maar meneer wordt meestal boos want hij wil alles zelf doen!!!o ja en de vla geven we hem!

spelen hangt af van zijn humeur!meestal buiten vermaakt hij zich wel maar binnen vraagt hij nog erg veel aandacht!alleen spelen lukt dan meestal niet,maar opzich vind ik dat ook niet erg,vind het wel leuk om met hem te spelen maar af en toe....ach ja komt goed!!!

groetjes nienke

Terug
Bovenaan