Eten en vermaak.

Zo...ze is alweer 7 1/2 maand wat gaat dat snel..zeg!
Van de week bij het buro geweest, ze is nu 71 cm en 8,4 kilo.
Dus dat gaat ook super.
Sinds een week laat ze haast een hele fles staan, bij het buro een duidelijke reden om over te gaan naar 3 flessen en dat doen we nu 3 dagen.
Op zich gaat dat goed...

Maar ze mag nu ook vlees bij het avond eten.
Hoe doen jullie dat?
Liever gezegd wat maken jullie?
Ik ben niet zo een kok :) maar ik wil wel dat ze vers krijgt (maak vaak wel in voren in de diepvries).
Koktips zijn dus meer als welkom....

Wat ik wel merk is dat ze nu echt meer vermaakt moet worden.
Heb het idee dat ze zich kapot verveelt...soms weet ik van gekkigheid niet meer wat ik moet doen.

Kennen jullie deze fase?
Tips?

Tja, wij eten dus geen vlees/vis: wij 'vervangen' dat door kikkererwten, bonen, soja en ijzer en olie rijke groente zoals avocado.

Wat eten betreft eet hij redelijk mee met wat wij eten. Zo aten wij van de week geroosterde groente+aardappel uit de oven met salade+avocado: ik heb toen een klein beetje groente en aardappel voor 'm gekookt ipv geroosterd en dat samen met wat avocado goed geprakt. Ging er in als koek!

Ik ben nu pasta saus aan het maken, niets hoogdravends: een zak Italiaanse groente roerbak mix, tofu gehakt, een fles tomatensaus (de biologische van AH is vrij van toegevoegde zooi). Ik smoor dat in wat olijfolie, als dat gaar is schep ik er 3 flinke lepels uit die ik met wat gare macaronie in de blender doe, de rest van de saus kruid ik wel voor 'volwassenen'.

Ik denk -zeker als je niet zo'n kok bent- je het jezelf ook niet te moeilijk moet maken: kijk eens naar je avondmaaltijden tot nu toe en probeer daar wat 'babyproofs' uit te halen. (uitgaande van een groente, graan/aardappel en vlees(vervanger).

Kijk anders eens op www.voedingscentrum.nl voor tips. Of in de bieb: hier vond ik bijvoorbeeld een baby/peuter/kleuter kookboek, ook handig!

Succes,
Kook ze ;-)
Evje