Eten en vermaak.

Zo...ze is alweer 7 1/2 maand wat gaat dat snel..zeg!
Van de week bij het buro geweest, ze is nu 71 cm en 8,4 kilo.
Dus dat gaat ook super.
Sinds een week laat ze haast een hele fles staan, bij het buro een duidelijke reden om over te gaan naar 3 flessen en dat doen we nu 3 dagen.
Op zich gaat dat goed...

Maar ze mag nu ook vlees bij het avond eten.
Hoe doen jullie dat?
Liever gezegd wat maken jullie?
Ik ben niet zo een kok :) maar ik wil wel dat ze vers krijgt (maak vaak wel in voren in de diepvries).
Koktips zijn dus meer als welkom....

Wat ik wel merk is dat ze nu echt meer vermaakt moet worden.
Heb het idee dat ze zich kapot verveelt...soms weet ik van gekkigheid niet meer wat ik moet doen.

Kennen jullie deze fase?
Tips?

Tja, wij eten dus geen vlees/vis: wij 'vervangen' dat door kikkererwten, bonen, soja en ijzer en olie rijke groente zoals avocado.

Wat eten betreft eet hij redelijk mee met wat wij eten. Zo aten wij van de week geroosterde groente+aardappel uit de oven met salade+avocado: ik heb toen een klein beetje groente en aardappel voor 'm gekookt ipv geroosterd en dat samen met wat avocado goed geprakt. Ging er in als koek!

Ik ben nu pasta saus aan het maken, niets hoogdravends: een zak Italiaanse groente roerbak mix, tofu gehakt, een fles tomatensaus (de biologische van AH is vrij van toegevoegde zooi). Ik smoor dat in wat olijfolie, als dat gaar is schep ik er 3 flinke lepels uit die ik met wat gare macaronie in de blender doe, de rest van de saus kruid ik wel voor 'volwassenen'.

Ik denk -zeker als je niet zo'n kok bent- je het jezelf ook niet te moeilijk moet maken: kijk eens naar je avondmaaltijden tot nu toe en probeer daar wat 'babyproofs' uit te halen. (uitgaande van een groente, graan/aardappel en vlees(vervanger).

Kijk anders eens op www.voedingscentrum.nl voor tips. Of in de bieb: hier vond ik bijvoorbeeld een baby/peuter/kleuter kookboek, ook handig!

Succes,
Kook ze ;-)
Evje

Ik geef Stan tot nu toe nog alleen kant en klare potjes met vlees erin! Vooral om hem aan superveel smaakjes te laten wennen. Wel maak ik de groente en groente/aardappel of iets met rijst ofzow wel zelf. Ook het fruit allemaal zelf. Gaat er super in moet ik zeggen. Maaar ik eet zelf geen vis, en wil toch wel graag dat hij dat ook lust (niet zo'n miemel als mama). Dus dat scheelt gewoon heel erg als je een potje pakt.

Stan wil ook SUPERveel ontdekken!!!! Vorige week zei hij mamamamama, nu ook al af en toe papapapapap en dadadadada en bababababab in een keer weer een hoop gebrabbel erbij. Zijn loopstoel is favoriet, hij rent echt de hele woonkamer ermee door. En ook verveelt hij zich wel redelijk snel. Ligt eraan, is de ene dag voor de andere...

Wel een nieuwe hobby van hem is op zijn buikdraaien. En vervolgens gaan huilen omdat hij niet meer terug kan (in slaapzak). Dusssss, papa en mama 3 keer per nacht op!

hihi

liefs

Hoi,
Wij maken ook alles vers. Als basis gebruiken we aardappel, pasta of rijst. En daar doen we dan 1 of 2 soorten groente bij. En vis en wat vlees. Dan alles door de staafmixer, verdelen in bakjes en hop de vriezer in! Meestal sta ik 1 dag in de week een uur in de keuken om de bakjes te maken. Bij de xenos hebben ze hele handige bakjes die in de vriezer, magnetron en vaatwasser kunnen. Voor het fruit gebruik ik bakjes van 0.15L, daar passen 1 á 2 stukken gepureerd fruit in. En voor het avondeten bakjes van 0.25L. En als wij iets eten van Julia ook mag, dan maak ik wat extra's wat ik dan ook pureer. Daardat ik een voorraad maak, ben ik er maar even druk mee en heb ik er verder geen omkijken na. Ideaal!

@ Heppy: Ah dat probleem hebben wij ook! Julia draait 's nachts op haar buik, maar kan niet meer terug. Dus wij moeten eruit om haar weer op haar rug te draaien. Ik laat haar wel eventjes huilen in de hoop dat ze op haar buik verder slaapt. Maar dat is nog maar 1 keer gelukt. Beetje irritant, maar als we haar hebben teruggerold slaapt ze wel meteen weer verder en wij meestal ook.

Liefs

Een kind moet je niet de hele tijd willen vermaken, laat 't zijn eigen fantasie op de loop! Lekker rond kijken.. Is ook belangrijk!
Vlees krijgt ze alleen nog maar uit een potje, de rest van de groente, aardappel hapjes maak ik wel zelf voor in de vriezer.
Succes! Liefs

Terug
Bovenaan