Eten eten en nog eens eten

A

Anoniem

Guest
Lukas is altijd een moeilijke avondeter geweest (en dan druk ik het nog voorzichtig uit). Alleen als hij tot in het extreme afgeleid werd wilde hij wel eten. Ik realiseerde me wel dat ik daar niet eeuwig mee door kon gaan. Maar wat moest ik dan; niets laten eten?!

Nou dat is precies wat het cb me adviseerde. Beter niets eten dan continu met speelgoed aan tafel en alle furstraties die dat oplevert (vooral voor mij).

Dus idd twee weken geleden gelijk 'cold turkey' gestopt met afleiden. En idd de eerste week at hij heel slecht, soms maar een lepeltje per avond. Maar toch vol gehouden en de volgende keer bij het CB (ik ga naar een cursus van vier avonden; Peuter in zicht) gevraagd: hoeveel moet hij nou echt binnen krijgen en hoe lang kan het duren. Na wat geruststellende antwoorden (nou ja geruststellend, het kon wel een maand duren voordat hij gewoon ging eten).

En alsof hij het wist dat mama dit echt vol ging houden. Vanaf de volgende dag at hij perfect. Geen afleiden meer, geen strijd meer, gewoon een jochie wat lekker van zijn eten smult. Ik moet eerst maar zien hoe lang het duurt, maar de afgelopen week was echt heerlijk. Dat in combinatie met het feit dat hij tegenwoordig een stuk beter slaapt (zie ander topic) maakt dat ik een heel ander jochie heb.

Weer een lang verhaal maar ik moest het toch ff kwijt.
Annemieke

joh lekker zeg!!
ik heb me er altijd over verbaasd dat het zo werkt, maar wij doen het ook en hebben gelukkig nooit strijd aan tafel. Over het algemeen eet hij ook prima, alleen als hij ziek is een stuk minder dus dan geef ik hem wat tussendoortjes die wat meer calorien bevatten (als hij die wil tenminste...)

geniet ervan en hopelijk zet het door!

leuk trouwens zo'n cursus! ik heb er ook aan zitten denken!

liefs Jenneke mv Ivar

Hallo,

Ik ga je tip ook maar eens uitproberen. Nu gaat het hier niet om het warm eten, want dat gaat er hier juist in als zoete koek, maar vooral om brood eten! Hij vertikt het gewoon, soms gaat het goed, vooral als bijvoorbeeld oma er is. Maar gewoon samen met mij of papa aan tafel eet hij misschien eens 2 hapjes.
Nu ben ik er geen voorstander van om hem dan maar tussendoortjes aan te bieden, wat ik nu vanmiddag gedaan heb, is gewoon na het eten, nou ja niet eten,  zijn boterham op de salontafel gezet en uiteindelijk na 1,5 uur was zijn bordje dan toch leeg. Hij kwam gewoon steeds een hapje halen. Maar ja eigenlijk vind ik dat hij gewoon aan tafel zijn boterham op moet eten.

Groetjes Danielle

met het eten betreft ben ik kort door de bocht Lorenzo
kan aan tafel wil hij niet dan niet na een poosje gaat zijn bordje
weg en gaan we van tafel hij krijgt geen extra tussendoortjes
om te compenseren
gelukkig hebben we tot dusver weinig problemen met het eten
of dat komt doordat we ons er niet zo druk om maken of dat
het gewoon een lekkere eter is

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Eten???
Lili weet volgens mij niet wat dit is! Haha...
Ook hier strijd , ik doe ook echt proberen haar te negeren maar ze wil niet zitten!!ze klimt gewoon uit haar stoel!!Hoe moet ik haar dan negeren??  En ff tussen haakjes ze zit gewoon vast hoor maar ze wurmelt zich gewoon los
ze was dik een kilo afgevallen van oktober tot vorige week...maar ik kan het toch niet proppen??

Liefs lonneke

Hoi Annemieke,

Fijn dat Lukas zo snel doorheeft dat hij anders niets krijgt en nu wel lekker eet.
Hier gaat het eten op kliederen na eigenlijk wel goed. Nu het kliederen echt te gek wordt gaan we hem ook maar negeren en het eten weg halen als hij door blijft gaan.

groetjes Anke

Wat fijn dat het (voor alsnog) werkt! Dat is vast een hele verademing.

Dean is net ziek geweest en eet z'n boterham niet meer en ook z'n avondeten moet hij niet. Hopelijk komt het vanzelf weer.

Groetjes,
Nelly.

Hoi Annemieke,

Wat heerlijk dat je plannetje gewerkt heeft en dat hij nu zo lekker kan smullen en dat de rest ook beter gaat.Fijn hoor en knap dat je doorgezet hebt,zal niet echt makkelijk zijn geweest.Duim omhoog voor de mama van Lukas!!

Liefs Kitty en Tess

Terug
Bovenaan