Eten, eten eten!!!

Momenteel ben ik 11 weken zwanger en ben uiteraard erg blij dat het eindelijk zover is. Ik ben 35 jaar. Normaliter ben ik altijd te vinden in de fitness bij de tennis en eet erg gezond.

De laatste tijd heb ik er naast mijn werk geen energie voor.

De laatste weken ben ik alleen maar aan het snaaien om mijn misselijkheid weg te eten. wel gezonde dingen zoals fruit, boterham of Sultana. Niet dat het helpt tegen de misselijkheid.

Ik heb nog niet echt een dikke buik, maar ik zie mijn billen en dijen groeien. Heeft iemand een goeie tip om mijn misselijkheid tegen te gaan?

Ik wil niet teveel aankomen, dat vind ik zo zonde en dat krijg ik er nooit meer af.
 
ik krijg bij alles het zuur dus stop al heel snel met me vol te proppen maar ondanks mijn pijn in mn rug en druk in mn lies blijf ik zoveel mogelijk in beweging als ik kan maar aankomen ontkom je helaas niet aan
maar misschien word je wel misselijk door dat je snaait ondanks je voedsel gezond is of niet kan aan combinatie liggen of misschien iets minder snaaien dat je niet te zwaar eet in 1 moment

en ik heb van meerdere mensen gehoord dat je zo lang mogelijk als je kan borstvoeding moet geven dan raak je het weer grotendeels kwijt schijnt het weet ik dus niet zeker van mijn eerste kon ik maar twee maanden borst geven maar goed wie weet toch

liefs
 
Hallo

Ik ben ook heel erg misselijk. (zwanger van een tweeling dus extra veel hormonen..)
vooral 's ochtends: bij mij helpt: niet te veel doen.. Ik moet echt veel langzamer opstarten, anders moet is al overgeven voordat er iets in zit. Een droge craquot / cracker eten nog voordat ik opsta uit bed helpt. Thee drinken met verse Gember helpt bij mij. Helaas geen fruit meer eten 's ochtend (later op de dag gaat dat wel weer) want fruit is echt te zuur. en de heledag door kleine beetjes eten: boterhammen, crackers, kersen, bananen (al zijn die weer lastig ivm met het moeilijke poepen..!) veel gedroogd fruit, vijgen, abrikozen etc.

succes, waarschijnlijk duurt het nog maar 3 weken (tot 14e week..)

Mevanne (31 jr)
 
Ik heb van de huisarts medicijnen gekregen, Emesafene, deze helpen redelijk. Verder heb ik bij de natuurwinkel gembertabletten gekocht, de combinatie van deze 2 zorgt ervoor dat de misselijkheid iets minder wordt. Verder snap ik dat je je gewicht onder controle wil houden, maar hier heb je zelf niet zoveel controle over. Ook al eet je gezond tijdens je zwangerschap, dan nog kun je aankomen. Ik eet niet bijzonder veel, omdat ik zo ziek ben, en ik kom gewoon aan.....Ik hoop voor je dat je misseljkheid snel over gaat.
 
Blijven eten en slapen ;o) De energie komt vanzelf terug en als straks je babietje gaat groeien eet je vanzelf wel weer minder. Dat had ik in mijn 1e zwangerschap ik kwam de eerste 3 maanden toen 6 kilo aan, kennelijk had ik het nodig. Ik ben aerobic/fitness en yoga docent... en ook nu kan ik niet veel eet ik en slaap ik en ik vind het heel lastig. Soms weet ik niet of ik me lamlendig voel van eten en niet bewegen of juist van de zwangerschap. Ik ben gaan hardlopen dacht mezelf op te peppen maar stond kotsend langs de vaart hahaha en rest van de dag met barstende hoofdpijn in bed... Dus geef eraan toe het komt na je zwangerschap allemaal wel weer goed.

 
ha,

Ik ben vooral na het eten nog maar misselijk. was bij mijn eerste 2 zwangerschappen de 1e 20 wkn misselijk. wat bij mij nu vooral helpt is na het eten kaugom of mentos nemen waardoor het misselijke gevoel sneller wegzakt. Moet er wel bij zeggen dat ik nu absoluut niet erg misselijk ben in vergelijking met de 1e 2 zwangerschappen.
Wat er helpt is toch erg persoonlijk, at bij de 1e veel waterijsjes en bij de 2e veel sultana hartig. Nu vindt ik soep/opkikker erg lekker. En wat je gewicht betreft, als je nu sportief ben dan komt het na je zwangerschap wel weer goed, dan sport je alles er wel weer van af (bij mij zonder sporten 2x na 4 wkn alweer op mijn oude gewicht, wel met bv)

succes
 
Hoi Meiden,

Bedankt dat jullie je ervaringen willen delen.
Het gaat al iets beter en ik probeer iets meer te gaan bewegen.
Momenteel eet ik graag Sultana's & Smoothies van vers fruit en veel brood en yoghurt met cruesli.

De mentos of kauwgom, daar wordt ik misselijk van. grappig dat elk lichaam weer anders reageert. De gember(thee) ga ik wel proberen morgen.

Ik zorg gewoon dat ik gezond blijf eten en hoop dat het straks stagneert. Vanavond doe ik mee aan een tenniscompetitie en ik probeer elke dag te bewegen.

Ik ga zeker borstvoeding geven, lijkt mij zo bijzonder om da je baby te kunnen geven.

Meiden succes en vooral lekker gezond eten..........
 
Terug
Bovenaan