Eten feta kaas

Hoi Rianne,

Ja hoor, je mag feta eten... maar als je twijfelt over kazen of je ze wel of niet eten zou ik gewoon altijd even op de verpakking kijken. Als er bij de ingredienten staat: rauwe melk/au lait cru... dan mag je het niet eten!

Groetjes, Michele

ja, natuurlijk mag je dat eten! Ook brie enzo.
Alleen kazen van RAUWE koemelk mag je niet eten. Deze kazen kan je nauwelijks nog krijgen in Nederland en zeker niet in de supermarkt!!

Laat je niet opfokken op een verjaarsfeestje ofzo.. ik nam een keer een toastje met brie..meteen een  irritante moeder helemaal in paniek; "je mag geen brie!" Onzin natuurlijk, tenzij deze brie van een rauwe koemelk is.

Liefs,
Bien

Hoi,

Let alleen even op bij de Griek: ik heb het een keer laten vragen in de keuken en toen bleken ze echte rauwmelkse schapenfeta te serveren en dat mag dus niet.
In de supermarkt enz. is het meestal van gepasteuriseerde melk.

groetjes, Maniell

hoi,

Wat kaas betreft is het inderdaad wat er gezegd word. Verder mag je ook geen file amercan. Daar zit rauw vlees in en dat is ook weer niet goed voor je. Ik geloof trouwens niet dat je er iets van over zou houden als je op een feestje wel zo'n toastje zou nemen maar goed, ze zeggen dat je het beter niet kan doen.

Ik heb de laatste maanden heel erg last van wat er bij ingredienten staat. Wij hebben altijd knakworsten van de aldi. Heerlijk. Flinke laag mayo er op. Echt smullen. Nu heb ik ze een keer bij de Edah mee genomen en ik kijk gewoon even thuis hoe deze heten, staat er op: ZONDER DARM. Ik begon echt spuugneiging te krijgen. Dat betekende dus dat in andere verpakkingen wel DARM zit. Ik hoef dus noooit geen worst meer. Ik geloofde nooit van andere als ze zeiden: oooh als ik weet wat er in zit dan hoef ik het al niet meer. Dan had ik echt zo iets van, Hallo je proeft toch geen darm. Maar nu, ik moet er echt niet aan denken dat ik een hap van die worst neem.
Ik gruwel er van.

Wie kent dit nog meer? Ik heb echt het idee dat ik een zeurpiet ben...
groetjes Gerdientje

hoi hoi
even een reaktie op...(?) weet je naam niet meer.
je zegt dat kaas van rouwe melk niet meer te verkrijgen is. maar kaas  van de boer mag je niet. daar word nl de melk niet gepasteriseert.
als je in de super markt staat kan je op de kaas afdeling vragen of de kaas veilig is weten ze het niet dan hebben   ze (de meeste dan)  een boek achter de toonbank liggen waar ze het in kunnen op zoekken.
 zo ben ik dr dus achter gekomen dat we geen monchou mogen.  jammer genoeg.
groetjes wouja

Beste Wouja,

Het gaat om de ZACHTE kazen met rauwe melk. Een boeren kaas is oud en hard, daar zit de listeria bacterie niet meer in, ook de vk beaamde dit.
Dus boeren kaas= harde kaas zonder die bacterie en kan gewoon gegeten worden, de bacterie overleefd alleen in de zachte varriant, zoals brie (van rauwe melk dus).

gelukkig maar, want ik lust wel een kilo boeren oude kaas inde week

Eetse,
Bien

Terug
Bovenaan