Eten gooien

Hallo allemaal,

Finn (15-12-2006) gooit sinds deze week met zijn eten. Hij eet zelf met een vorkje of lepeltje en op het eind graait hij met zijn handje in zijn eten en gooit het weg.
Eerst werd ik boos, maar daar was hij niet van onder de indruk. Toen dacht ik, ik zeg er niks van en laat het gewoon liggen en ga gewoon door met eten, maar ook dat helpt niet.

Wat moet je daar nu mee?

Hij lijkt niet klaar te zijn met eten want hij eet daarna gewoon weer verder.
Nou ja, ik hoop maar dat het snel over gaat, want zo blijf ik tafelkleden wassen en vloeren schoonmaken!

Hebben die van jullie dat ook gedaan?

Maar voor de rest is het mijn allerliefste binkie!!

Mijn dochter (6-12-06) gooit ook soms met eten. Ik vind dit echt niet kunnen.
Ik haal haar dan uit de kinderstoel en zet haar op haar strafmatje. Het eten is voor haar dan ook meteen afgelopen. Gooien met eten accepteer ik niet.

hai,
Lynn heeft het ook een tijdje gedaan. En ik werd er ook gek van,telkens weer die vloer boenen na het eten. Maar bij lynn was het dan wel een teken dat ze niet meer hoefde. Ik heb toen ook veel geprobeert...strafhoek,negeren maar ze bleef het doen. En op 1 of andere dag was het over. Nu geeft ze haar bordje netjes aan mij en zegt ze "klaar"
Dus waarschijnlijk gaat het bij jullie ook wel weer over....ff doorbijten!!
groetjes cobie

Bij Hanne is dit meestal ook een teken dat ze geen eten meer hoeft. Zo lang ze trek heeft ,eet ze wel door. Ik waarschuw meestal één keer en als ze dan nog een keer met haar eten gooit, haal ik het bordje weg.

Groetjes Jansje

Wat een herkenning!!!! Onze schat (12-12) eet al weken slecht! De ene keer eet hij niets. De andere keer gooit hij met zijn eten. Dan eet hij wel weer het hele bordje leeg. Gek worden we er vaak van.
Iedere keer proberen wij ook weer nieuwe dingen. Zo is hij gek met graafauto's en na een dag niet eten, eet hij niet vanaf z'n vork, maar met de auto. Binnen een paar minuten het hele bord leeg!!
Ook laat ik hem vaak helpen met het eten klaar maken. (Aardappelen in de pan, schillen in de prullenbak. ) Dat stimuleert ook wel om mee te eten.

Ach, zolang hij genoeg blijft drinken en lekker speelt, goed slaapt, enz... dan zal het vanzelf wel weer overgaan.

Groetjes!

Hier ook een wisselvallige eter; de ene dag gaat er meer in dan de andere dag. En als ze echt teveel gaat kliederen/spelen/gooien met d'r eten, dan waarschuwen we en halen d'r bord weg.
ik vind ook dat zolang ze goed in d'r vel zit (slapen/spelen/etc) dan zal het met eten ook wel in orde komen.

Jasmijn (12-10-2006) mag niet zelf eten met het avondeten, dat zie ik echt nog niet zitten dat geklieder!
Maar smorgens en s middags vliegen de stukjes brood om mijn oren.
Ook als ze nog honger heeft. Ze gooit ze 1 voor 1 op de grond en gaat dan jammeren omdat ze er niet meer bij kan!
Of ze verstopt ze onder het tafelkleed.
Of ze smeert de boter uit over haar armen,
Ik zit er geduldig naast. Ik raap het weer op. Ik word niet boos maar ga zeker ook niet lachen. Waarschijnlijk is het gewoon weer een fase en denkt ze vanzelf: oh waarom doe ik dat eigenlijk.
Of is dat te optimistisch gedacht van mij ?
ELke

Echt gooien doet Lara niet. Soms duwt ze wel eens wat onhandig haar bord weg; als ze niet meer hoeft of als ze perse iets anders wil hebben. Als ze echt bewust met d'r eten gaat spelen/gooien, terwijl ze er niks meer van eet dan halen we d'r bordje weg. Soms met een waarschuwing vooraf, soms meteen. Meestal vindt ze dat ook dan wel prima; ze was er toch al klaar mee.

En wat betreft het "gewone" kliederen, omdat ze nog niet goed met een lepel/vork kan eten; ik zou het niet willen missen! Er gaan tig toetenboeners doorheen en zeker na het eten van een toetje is een bad hard nodig. Maar wat een prachtig gezicht! En langzaam maar zeker worden haar vaardigheden met vork en lepel steeds beter. Dus voor iedere moeder die het nog niet zo goed aandurft; stel je er even op in, leg desnoods een zeil/vuilniszak onder de kinderstoel, houdt de toetenboeners bij de hand en zet het bad maar vast aan. Oh ja, en je fototoestel bij de hand houden! Ze moeten het toch een keer leren...

Terug
Bovenaan