Eten in mond stoppen

Mijn dochter van net 1 stopt haar hele mond vol met eten als ik haar zelf laat eten. Met een banaan kan het niet zoveel kwaad lijkt me want die is zacht. Maar ik heb de indruk dat ze met haar 8 tanden nog niet echt kauwt. Herkennen jullie dit en belangrijker.... Wat is het moment dat ze echt gaan kauwen? Het gaat mij niet om rommel ofzo, maar meer dat ik haar geen verkeerd patroon wil aanleren.
 
Mijn kleine krijgt al stukjes eten sinds ze 5-6 maanden is. Ze is niet zo'n fan van gevoerd worden. Ze heeft nu 1 tandje en gaat prima. Met haar kaken kan ze ook echt wel kauwen. Gewoon geen harde dingen aanbieden.
 
Mijn dochter deed precies dit. Haar hele mond vol proppen en volgens mij slikte ze het zo door zonder te kauwen. Nu is ze 1,5 en heeft ze nog steeds maar 8 tanden maar daar kauwt ze nu wel een beetje mee ( op harde dingen) en zacht eten zoals brood kauwt ze ook wel iets meer met haar kaken. Het komt denk ik vanzelf!
 
Ze leert het vanzelf wel. Je hoeft niet bang te zijn dat je haar verkeerde gewoontes aanleert. Als ze heel erg propt kun je haar minder per keer aanbieden, als dat dan op is geef je het volgende stuk. 
 
Terug
Bovenaan