Eten is leuk...

Hallo allemaal,

Mijn kinderen eten alles. Bij ons aan de tafel is het altijd erg gezellig. Ik weet niet hoe dat komt maar het is gewoon zo. Ik heb mijn kinderen nog nooit gedwongen om te eten want ik weet dat ze allemaal wel eens een fase hebben dat ze minder eten. Bij mij aan tafel is maar 1 regel en dat is dat je blijft zitten totdat iedereen klaar is. Toen onze jongste geen brood meer wilde eten zei het CB dat ik hem dan ook rustig een plakje kaas of worst of komkommer ofzo mocht doen. Nou.... als zij zich niet druk maken dan doe ik het ook niet. Verder kletsen wij over school (oudste gaat naar speciaal onderwijs ivm autisme) we praten over de psz met de middelste en we kletsen met de jongste omdat voor hem de tijd wel wat langer duurt omdat hij nog zo klein is. Voor het eten wordt er geplast en niet tijdens het eten. Eten doe je afhankelijk van de leeftijd met je handen, een lepel of een vork en je kunt elkaar helpen daar waar nodig. Lekker ontspannen aan de tafel, heerlijk.

Liefs Petra
 
Ik bevind me in de luxe-positie dat ons zoontje van 3, bijna 4, vrijwel alles eet. Zelfs haring, olijven en feta gaan er met smaak in. Toch wilde ik even iets leuks over het eten kwijt (past ook leuk bij "grappige uitspraken" topic)
Meestal praten we tijdens het avondeten  even over de dag. Vaak kletst hij wel eventjes over wat hij heeft gedaan op de creche. Maar toen bleef het stil en was hij druk aan het eten. Ik had nog een keertje gevraagd hoe zijn dag was geweest. Komt uiteindelijk het antwoord "mama, ik kan nu niet praten. Ben aan het eten. Straks kan ik met jou praten". Tja, geweldig...
 
Terug
Bovenaan