Eten jullie ook nog zoveel????

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

mijn kleine michelinmannetje krijgt nog volledige borstvoeding en ik merk dat ik daardoor nog steeds enorm veel eet. En het is niet altijd even gezond wat ik weg werk op een dag.  Zo heb ik afgelopen weekend vier keer tussendoor gefrituurd en een halve boterkoek binnen een uur naar binnen gepropt. ERg he, en dan eet ik ook nog de normale maaltijden. Gisteravond heb ik twee keer opgeschept. Eerst aardappelen met spruitjes en daarnan nog een portie aardappelen met stoofperen. Ooh, nu ik het neerzet krijg ik alweer trek. Mijn schildklier wordt regelmatig gecontroleerd omdat die te traag werkt, dus daar kan het niet aan liggen maar ik vind het niet gek dat Stijn zo groeit.

Hongerige groeten van Marloes

Haha,wat een lekker herkenbaar verhaal! Ik heb het alleen andersom. Eet bijna helemaal niet. Voor Erinn niet zo erg,want ik geef de fles,maar goed is het niet.
Ik kan me best wel voorstellen,dat je veel eet,hoor. Zo'n kleine drinkt je helemaal leeg en dat moet aangevuld. Hoe groter het kind,hjoe meer aanvulling.lijkt me toch?
Al die tussendoortjes en vette hap is dan misschien niet zo handig,maar lekker is het wel.
Ik denk,dat het vanzelf wel minder wordt,hoor. En zo niet; dan zul je het wel op één of andere manier nodig hebben. Zo lang je je goed voelt en je gezondheid geen gevaar loopt; lekker blijven eten.
Groetjes

hey,

haha, herkenbaar! Ik eet ook redelijk wat ja, en snoepen ook (gevulde speculaas, niet aaan te slepen).. Ik geef ook volledige bv, en er komt echt niets aan van wat ik eet.
Ik heb geen weegschaal, maar heb (kleine is nu 15 weken) mijn oude figuur al aardig terug, behelave dan wat extra vel nog op de buik, en ben niet zo superstrak meer als voorheen toen ik elke dag sporte, maar ik krijg al aardig wat complimentjes dat ik er weer als vanoouds uitzie :) Lang leve de Bv!
Daarbij heb ik ook veel meer trek, maar dat is normaal bij borstvoeding, die kleine van mij is al 6,3 kilo, en dat heb ik haar gegeven   , dus kun je nagaan wat ze van je afdrinkt aan calorien... Krijg nu ook weer trek nu ik dit schrijf ja..
Voor ik zwanger was lette ik erg op wat ik at, omdat het er toen wel aan kwam, en ik vind het wel lekker dat ik me dar niet zo druk om hoef te maken... Ik geniet er maar van, want als ik er straks mee stop dan is het weer streng zijn...
doegie!

Ja ja ja, ook ik heb vreselijke "honger". Het kost ook gewoon heel veel energie om borstvoeding te geven! Ik heb ineens trek in chocola, voorheen helemaal niet!
Ik eet ook de pan leeg... ben ik echt niet gewend van mezelf... Ach die kleine groeit er goed van! En ik niet!

Groetjes Anoesj

Hallo dames,

Mijn kleine is bijna 7 weken, ik geef bv. De eerste weken na de bevalling had ik enorme vreetzin. Goede trek in boterhammen, middageten en met name chocola.
De laatste twee weken valt de trek in eten mee. Sinds mijn jongste zoontje geboren is, vraagt hij 6 bv per etmaal. Je zou zeggen, dat naarmate je kind ouder wordt, ook meer gaat eten, dus zal je zelf niet minder gaan eten. Ik eet veel minder dan de eerste paar weken, maar mijn gewicht gaat niet naar beneden. Ze zeggen dat je van borstvoeding afvalt, maar ik blijf al weken op het zelfde gewicht steken. Er moeten nog 9 kilo vanaf wil ik op mijn oude gewicht zitten. Ik kan het me van de eerste niet meer herinneren hoe het met mijn gewicht ging, uiteindelijk ben ik 2 kilo zwaarder gebleven. Gaan die kilo's er nog vanaf? Ik ben de hele dag bezig, rust overdag niet (krijg ik de kans niet voor). Dus ik heb beweging genoeg en over twee weken begin ik weer met fitness.
hoe zit dat met andere moeders die bv geven?

hier ook een bulldozer!

's ochtend rond 6.30 uur zit ik al aan mijn 4 bruine boterhammen en 2 koppen thee.
rond 10.00 uur appel/banaan, half uur later kunnen er ook wel een paar koekjes bij.
voor de lunch heb ik 6 bruine boterhammen en een appel/banaan. tussendoor lekker een bakje chips en bij de thee koekjes om te soppen. 's avonds schep ik 2x warm eten op... de standaard vraag is hier na het eerste bord: schat is er nog meer?? haha

ik geef trouwens bv en daardoor komt het dat ik zoveel eet en al 6,5 kg onder mijn gewicht zit voordat ik zwanger raakte. ook het koemelk-eiwit-en sojavrij dieet is niet verkeerd voor mij .

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

hallo marloes,
hier nog zo'n hongerige mama. ik heb tot vorige week alles gekolfd en had veel (lekkere) trek......maar ik viel alleen de eerste weken af en daarna kwam ik volgens mij alleen maar aan. ik heb geen weegschaal dus ik weet het niet. nu ben k gestopt met kolven en nu en ik aan het lijnen. niet een dieet maar gewoon niet snoepen en fruit eten.
ik wil weer in maat 40 passen en heb nu 44. het maakt me dus niet uit hoe zwaar ik dan ben als het maar weer past!!
voor alle andere bv'ers: geniet nog maar ff!!

groetjes martine

Terug
Bovenaan