eten leuker en lekkerder maken???

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen dames,

Mijn topic zegt het al....het eten gaat echt nog niet geweldig. We zijn nu vanaf 5 december (op aanraden van kinderarts) begonnen met groente en fruit. Omdat het zo slecht gaat doe ik maar 1 soortje per dag.....maar hij vind niets lekker
 zo gaat z'n tong langs de lepel.....
Ik heb al van alles geprobeert. Worteltjes uit pot, worteltjes zelf gemaakt, worteltjes met een schep melk......zo ook met peer.
Thee of roosvicee doe ik weleens in z'n fles en dan wordt 'ie boos. Hij grijpt eerst gretig naar de fles maar na 3 slokken merkt 'ie dat het iets anders is en gaat 'ie huilen

Hebben jullie nog tips??

Hidde is nu bijna 5,5 maand en krijgt 4 flessen van 210 cc.
Groetjes Lynn

quote: kaly schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-12-2007 09:42:09'));

Goedemorgen dames,

Mijn topic zegt het al....het eten gaat echt nog niet geweldig. We zijn nu vanaf 5 december (op aanraden van kinderarts) begonnen met groente en fruit. Omdat het zo slecht gaat doe ik maar 1 soortje per dag.....maar hij vind niets lekker
 zo gaat z'n tong langs de lepel.....
Ik heb al van alles geprobeert. Worteltjes uit pot, worteltjes zelf gemaakt, worteltjes met een schep melk......zo ook met peer.
Thee of roosvicee doe ik weleens in z'n fles en dan wordt 'ie boos. Hij grijpt eerst gretig naar de fles maar na 3 slokken merkt 'ie dat het iets anders is en gaat 'ie huilen

Hebben jullie nog tips??

Hidde is nu bijna 5,5 maand en krijgt 4 flessen van 210 cc.
Groetjes Lynn

Hoi,

weet je dat een baby een smaak gemiddeld tien keer moet proeven om hem lekker te gaan vinden? En aangezien er veel verschil qua smaak zit tussen een potje met worteltjes en vers zou ik het gewoon bij een soort houden. Stijn eet nu steeds beter zijn worteltjes en ook banaan gaat er steeds beter in. Wel heb ik gisteravond nog even een staafmixer gekocht omdat we erachter zijn gekomen dat hij niet van stukjes houd en die zo in mijn gezicht uitspuugt. Het is voor een baby natuurlijk ook een hele overgang van de warme fles waar je alleen maar aan hoeft te zuigen naar een raar lepeltje en dat vergt een hele nieuwe techniek. Wij zijn begonnen met twee hapjes en nu eet Stijn een hap of 20. Als je de lepel wat langer in zijn mond houdt kan hij het er vanaf zuigen.

Als je thee geeft, geef je dan alleen thee? Je kan ook proberen om een flesje van 90 ml melk te maken van thee ipv van gewoon water. Op die manier is de overgang niet zo groot. Wij geven Stijn altijd drinken uit een bekertje, maar dat is ook nog niet heel veel wat hij binnenkrijgt, misschien een kwart beker per keer. Daar geniet hij overigens wel van. We geven hem rooibosthee of water te drinken.

Heel veel succes ermee.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Tja.. misschien verwacht ik wel gewoon te veel en ben ik niet consequent genoeg. Ik ga nog maar eens heel wat wortels er bij koken dan. Gewoon volhouden dus.....ben benieuwd. En die lepel in de mond houden om het er af te kunnen zuigen.....ik krijg de lepen niet eens in z'n mond. Alleen als ik 'm eerst op m'n vinger laat sabbelen gaat de mond iets open en kan ik snel de lepel (met kleine hoeveelheid) er in steken.
Eens staafmixer had ik dus hij krijgt alles als moes. Ik wil het eigenlijk leuk houden, ik zou niet willen die Hidde afkeer krijgt tegen eten.
Wel bedankt voor je tips.
Groetjes Lynn

ben met Merel begonnen met rijstebloempap.
Ze vind het lekker en  interessant
alleen een nadeel ze snapt nog niks van het lepeltje.
ze hapt mmm lekker en begint dan te huilen omdat ze meer wil
na 3 hapjes slikt ze het dan ook niet meer door.
Ik heb bij haar de speen ernaast liggen.
Hapje pap erin speen in de mond dan begint ze te zuigen waardoor ze de pap doorslikt.
Misschien is da thet wel
Eten van een lepeltje vergt een andere techniek dan uit de fles drinken.
Dus blijven oefenen.
Geef een lepeltje om mee te spelen.
Die kan hij dan in zijn mondje doen en voelen hoe het aanvoelt.

Hoi hoi,

Ik zou ook je kindje laten wennen aan de smaken. Ik ben bv begonnen met worteltjes en ben dit 4 dagen achterelkaar gaan geven. dat ging heel goed en zo naar een andere groente. Nu kan ik al wat meer varieren, maar Rik houd nog steeds niet van de ene dag dit en de andere dat. Meestal geef ik nog steeds 2 dagen achterelkaar hetzelfde.

Rik at gelijk goed van een lepeltje en doet zijn mondje ook goed en ver open! Maar idd net als mijn voorgangster zegt, zou ik je kindje een lepeltje geven en laat er maar even mee spelen en ontdekken!!

Succes!

X Saskia
mv RIk 04-07-07

P.s. Rik lust dus niets zelfgemaakt. Uiteindelijk vind ie Kruitvatpotjes het lekkerste. Olvarit vind ie ook niet zo. Dus ja wil je vers doen lust ie het niet. Tis echt even uitzoeken meid!

Je moet het wel durven maar wat wij doen is stukjes in de handjes van Nola geven: vuistgroot ongeveer en haar lekker zelf laten sabbelen... De rapley methode heet dit...
Zo bepaalt ze zelf wat ze in haar mondje stopt en bij Nola werkt het redelijk. Ook niet altijd hoor, veel spelen regelmatig en er eindigt nogal eens een wortel stukje peer of wat dan ook op de grond....
Het is wel heel leuk! Je kunt echt samen eten, en je hoeft niet de hele tijd bezig te zijn met voeren... Laat hem maar eens lekker kliederen!

Maar niks hoeft hoor! Ik weet verschillende mensen die dit eng vinden: maar verslikken is niet echt een risico hoor! Kokhalzen hoort er af en toe bij: en ze werken vanzelf te grote stukken weer naar buiten. Als ze maar goed rechtop zitten....

succes verder hoor!

Karen

Terug
Bovenaan