eten met 15 mnd

Hallo

Klein vraagje?
Eten jullie kleintjes rond deze leeftijd ook zo slecht, en dan met name het avond eten.
Mijn dochter heeft de laatste tijd dat ze vaak weigerd of maar een paar hapjes eet.
Stukjes moet ze al helemaal niet, dus ik moet nog steeds alles fijn maken, of een
potje geven als wij iets eten wat niet te vermalen is.
Na paar dagen slecht eten moet ze toch wel weer eens gaan eten dacht ik zo.
Dwingen heeft geen zin maar er moet toch wat in komen?

Haar schema is nu als volgt:
8.30 fles gewone melk 200cc   (meestal 180 op)
8.45 boterham
10.30 soms fruit hap en anders een koekje met sap
12.00 fles 120cc + boterham of een flink bakje met fruit en 2 liga`s erin vermalen
13.00 slapen tot 15.00 soms 15.30
15.30 fles 120cc
soms iets lekkers
17.30 warm eten (geblenderd of een potje) + toetje
18.30 sapje of iets dergelijks
19.00/19.30 slapen

Gr Sylvia


 
hallo,

Mijn dochter is nu 13 mnden en eet 's avonds ook haast niets meer.
De ene keer eet ze haar bordje leeg en de andere keer doet ze haar mond na 2 happen niet meer open.Ik hoor van meer mensen dat dit normaal is en dat vanzelf wel weer meer gaat eten.Ze krijgt overdag ook wel genoeg binnen.

8.00   pap van 200ml melk
10.00   fruit
12.00 1boterham met beleg en een plak ontbijtkoek
12.30-14.30 slapen
15.00 liga met wat sap
17.30 warm eten met een toetje
19.30 slapen tot 8.00 de volgende morgen
Tussendoor drinkt ze ook gewoon roosvicee.
 
Nou, wat herkenbaar!
Mijn zoontje van 14 maanden eet ook veel minder warm.
Voorheen at ie als een bootwerker! Hij at zelfs evenveel of meer dan zijn nichtjes van 2, 3 en 4 jaar!
Nu is het de helft.
Maar hij heeft ook geen honger na een tijdje, dus het zal wel goed zijn en weer over gaan.
 
Hoi Sillie,
Onze dochter is nu bijna 15 maanden, maar eten doet ze over het algemeen goed. De ene dag eet ze wat meer dan de andere. Als ik jouw schema zo zie krijgt je kindje wel veel melk. Je kindje heeft maar 300cc melkproducten nodig en daar worden boter, yoghurt en kaas bijgerekend en als je daar ook nog sap bijgeeft zou het wel eens kunnen zijn dat je kindje zo weinig honger heeft omdat je kindje zoveel drinken krijgt.
Ons schema is als volgt:
8.30 uur papfles 220cc melk + 5 scheppen groeipap, blijft meestal 50cc over
10.00 uur fruit
12.00-13.00 uur: 1-2 boterhammen met boter, beleg en sap
13.30 16.00 uur: slapen
16.00 uur: koekje/snoepje met wat sap
17.30 uur: warme maaltijd met ons samen of potje
19.00-19.30 uur: soms nog een flesje melk van 100 cc en daarna naar bed
Wat sap betreft drinkt ze bijna 2 volle bekers leeg, dus ze kan er aardig weg mee, maar meestal krijgt ze een uur voor het eten niet te veel drinken meer anders eet ze slecht.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Daantje mv Michelle
 

Hoi, mijn oudste dochtertje is nu bijna 3 jaar en eet periodes ook amper.
Het is begonnen na haar 1e verjaardag, ze kreeg in de gaten dat ze niet eten kon gebruiken om haar willetje door te zetten.
Natuurlijk vond ik het heel vervelend dat ze dan niet wilde eten, maar ik kon haar ook niet dwingen.
Nu is mijn ervaring dat zij gewoon die periodes heeft van weinig tot niets eten. Op een gegeven moment heeft ze honger en dan eet ze toch wel.
Ik zou met niet te veel zorgen maken, dat hoort er allemaal bij.
Zolang ze genoeg drinkt is er niets aan de hand.
Je zou haar bijvoorbeeld wel nog een vitaminepilletje kunnen geven, bijvoorbeeld Optimax bij Etos, voor kinderen vanaf een jaar. Dan krijgt ze in ieder geval die vitamientjes binnen.
En ik zou er niet al te veel een strijd van proberen te maken, die kun je toch niet winnen.
Succes, groeten, Claudia.
 
hoi,

hier nog twee slechte eters.
ik heb twee zoontjes 1 van 2 jaar en 4 maanden en die eet al vanaf een jaar geleden niet meer echt warm ik heb alles gedaan om hem te laten eten erbij betrekken met kopen erbij betrekken met aardappels schillen nou mooi niets geen toetje nou het doet hem helemaal niets aan tafel laten zitten naar bed nou kan nog wel ven doorgaan maar niets helpt.
je kan het beter gewoon negeren hoe moeilijk ook geen aandacht aan der schenken.
en me jongenste van nog geen jaar die at echt super goed maar nu sinds een week of 2 drama heeft nergens zin in nou ik laat hem ook gelukkig lust hij wel fruit dat lust me oudste niet en waarom hij het niet lust geen idee.
de oudste  eet wel macaroni ,pannekoeken en patat en brood gaat er bij hem gelukkig altijd in.

nou heel veel sterkte en gewoon laten strijd aangaan heeft meestal omgekeerd effect

groeten brigitte en bas en thijs
 
Hoi,

Ereg bekend,

ik heb een zoon van bijna 18 maanden en het begint nu een beetje goed te komen wat betreft het eten.

Luste in het begin alleen maar aardappels, groente vlees en dan van alles 1/10 schp.
inmiddels vind hij ook pasta ed lekker en daar het liefst ene grote schep van.

Heeft echter nog steeds zijn kuren dta hij niks wil. Dit is vooral als ik been werken en hij alleen met papa eet.

Wij besteden er geen aandacht meer aan, meestal jengelt hij 10 minuten en begint dan toch maar iets in zij     mond te doen omdat hij daardoor wel aandacht van ons krijgt.

Succes en het gaat echt over.
 
Terug
Bovenaan