eten met borstvoeding ?

Hallo moeders,
Ik mag binnen nu en 4 weekjes bevallen, en wil dolgraag de borstvoeding weer gaan proberen. Het lukte me niet bij de eerste, bij de tweede zag ik het niet zitten, en nu de derde ga ik er voor ! Maar nu mijn vraag;  
wat mag je absoluut niet eten / drinken als je bv geeft?? dit ivm krampjes bij de baby, of luieruitslag.
wat is een aanrader om wél te eten /   drinken als je bv geeft?? Ik weet dat je venkelthee of kamille thee moet drinken als je baby krampjes heeft, en dat rooibosthee goed is voor de bevordering van de bv.

Wie kan mij helpen ?

Groetjes Helen
 
Hoi Helen,

ik moet ook nog bevallen, maar ben wel enige tijd geleden bij een voorlichtingsavond over borstvoeding geweest. Daar werd verteld dat ze (in tegenstelling tot een aantal jaar geleden) niet meer opgeven wat wel of niet mag. In principe mag je alles eten zoals je altijd doet en gedaan hebt. Wel wordt aangeraden om, zodra jouw kindje ergens last van krijgt, even na te gaan wat je zelf recent gegeten hebt.
Ik vond dit wel een goed advies; ik kan mij voorstellen dat elk kind anders reageerd en misschien zijn er dingen die je de hele zwangerschap gewoon eet en je kind misschien al lang aan gewend is. Zo denk ik ook dat het voor jezelf het leukst blijft, in plaats van een hele lijst aan regels....
Groetjes,

yolanda
 
Hallo helen,

Je mag ip alles eten en drinken (uitzondering van alcohol natuurlijk) als je BV geeft. Ik bedoel dud alles wat je tijdens je zwangerschap ook normaal hebt gegeten en gedronken. Zelf heb ik in de   eerste paar weken wel opelet met gekruid eten en uien. En veel rooibos thee gedronken. is goed voor je! geniet maar van je derde kindje en van hopelijk het Bv geven. Want dat is echt geweldig!!!!!!!!!!!

Groet helen
 
Bedankt voor de adviezen  ! Ik ga net als jou Helen, oppassen met rode ui en gekruid eten. Verder zie ik het wel dan!
Mag je dan wel rauwe produkten eten? (filet americain, brie, etc) Het zal haast wel ....

Groetjes !
 
hoi helen
even een aanvulling hierop.
ik dacht namelijk dat venkelthee goed was voor krampjes en dus zat ik de hele dag ijverig aan de venkelthee maar daar moet je dus ook weer mee oppassen je mag niet meer dan drie koppen op een dag omdat het anders een tegenovergesteld effect krijgt.

ik denk ik meld het even voordat je net zo ijverig bent als ik.

en verder voor de bevordering van borstvoeding is het belangrijk veel te drinken en ook zuivel te drinken.
succes en ik hoop voor je dat het lukt.

liefs tijger
 
Hoi,
Wat goed dat je deze keer voor de borstvoeding gaat. Ik heb zelf heel lang getwijfeld maar zeker geen spijt. Ik had zeker niet verwacht dat het zo goed zou gaan en dat ik het zo geweldig zou vinden. Ik zou het echt missen als ik zou stoppen.
De kraamverzorgster vertelde mij ook op te passen met kruiden en bijv. chinees eten. Dat doe ik dus ook nog steeds niet. Je merkt het wel als hij verder van iets last heeft. Vaak de avond erna. Boerenkool laat ik staan, volgens mij reageerde hij daar op. Maar ja, zeker weten doe je dat ook niet. En ik vind het zielig om nog een keer uit te proberen. Maar rode kool gaat prima dus het hoeft niet echt in 'kool'te zitten.
Ceshew(?)noten schijnen te zorgen voor een goede melkproductie en flinke de douchestraal erop helpt bij mij ook. Verder is het vraag en aanbod. Hoe vaker je aanlegt of kolft, hoe meer je krijgt. Dus als ik straks ga werken en het loopt wat terug leg ik hem vaker aan en kolf ik vaker. Na een paar dagen is het dan weer goed.
Ik wens je strekte met de bevalling, laat je door de kv. goed begeleiden met de borstvoeding en geef niet te snel op he.
Succes!!!! Marijke
 
Terug
Bovenaan