eten met de gedachte dat je misschien zwanger bent

ik vraag me af hoe jullie dat doen. Elke keer weer is het spannend, ben je nou wel of niet zwanger. Als je het ontdekt ben je meestal 4 weken. Eten jullie gewoon rood vlees etc en stop je daarmee als je weet dat je zwanger bent of hou daarvoor er al rekening mee? Alvast bedankt voor jullie reactie.

ik kan de klok erop zetten wanneer ik og word dus ik vorige week een uur laten nog niet og hup ik een test en ja hoor zwanger

ik ben gelijk begonnen met foliumzuur en gestopt met dingen eten en drinken wat niet goed is voor dit nieuwe wonder

Gewoon stoppen ermee wanneer het nodig is, de eerste weken is no problem hoor! Ik dronk ook gewoon alcohol met 4 weken zwangerschap, gewoon omdat ik het nog niet wist!

je hebt pas met ruim 5 wk een bloedband met je ukkie dus als je toch rood vlees gegeten hebt voordat je wist dat je zwanger was, had dat nog geen kwaad gekund....
ik zou wel gewoon nu al foliumzuur slikken.....

Hi,

Mijn laatste dag van de vakantie heb ik een lekker stuk steak genomen en die was behoorlijk rood. Wat bleek: bij thuiskomst een test gedaan en ik was zwanger! Volgens mijn huisarts kon het geen kwaad en ik ga er van uit dat alles goed gaat.
Foliumzuur slikken kan je al wel doen; dat ziet niemand ook, dus houd je ook makkelijk verborgen.

Maak het jezelf niet al te moeilijk. Soms kan het lang duren voor je zwanger bent en als je elke maand twee weken moet gaan opletten omdat de kans dat.... dan duurt het voor je gevoel nog langer.

Gr. Tamara

Hoi,

Ik bn al gestopt met de pil sinds december 2008. Zodra ik merk dat ik zwanger ben dan stop ik ook pas met het eten van filet, rood vlees, af een toe een glaasje alcohol. Moet je nagaan anders moest ik hier al een jaar mee stoppen. En volgens de berichten krijgt het vruchtje toch niet vanaf dag 1 je voedingsstoffen binnen dus kan het ook nog geen kwaad. Maar mocht ik merken dat ik zwanger ben dan stop ik ermee.

groetjes Chantal

Ik houd er rekening mee vanaf het moment dat ik denk dat ik mijn ovulatie heb gehad. Foliumzuur slik ik al veel langer. Het duurt een aantal weken voordat de goede hoeveelheid foliumzuur ook in je bloed aanwezig is, dus wordt aangeraden om in ieder geval 4 weken voor de 'te verwachten bevruchting' te beginnen met foliumzuur slikken. Bij zwangerschapswens kun je het beste gewoon meteen beginnen met slikken van foliumzuur, het kan namelijk geen kwaad om het langere tijd te slikken. Bij mijn zwangerschap heb ik met 4 weken nog alcohol en filet americain gehad (ik wist nog niet dat ik zwanger was) en helaas is die zwangerschap geëindigd in een miskraam bij 9 weken. De alcohol en filet hebben er waarschijnlijk niets mee te maken, maar toch doe ik deze keer heel voorzichtig...

Terug
Bovenaan