eten met de kerst

kerstavond ws. gewoon makkelijke hap omdat mijn man gewoon moet werken en ws. pas laat thuis is. Ik denk dat ik dan met de kids iets eet in de trend van gebakken aardappeltjes, maar in plaats van schijfjes doe ik dan kerstboompjes.
Eerste kerstdag eten we bij mijn ouders en gaan we GOURMETTEN! Heerlijk!
Tweede kerstdag eten we samen met vrienden, maar wat precies weten we nog niet.
Weet je wat ik zelf eigenlijk besloten had om te eten 2e kerstdag (voordat we wat afspraken met vrienden)? Een kant en klare rollade van albert heijn. Die schuif je in de oven en klaar! Ze hebben meerdere kant en klare dingen, misschien dat dat wat is? Sorry, maar ik ben een makkelijke mama hoor.

x

Mijn menu voor 1e kerstdag ziet er zo uit (tot nu toe dan)

Vooraf Uiensoep (zelfgemaakt)
Hoofdgerecht: Stoofpotje met rundvlees of Boeuf Bourgignon met daarbij aardappelpuree en sperciebonen.
Nagerecht: warme flensjes met ijs (smaak moet ik nog bedenken) een sausje, verse slagroom en zo'n lekker koekje (rond langwerpig met chocola)

groetjes Mariska

Hey,
ok ik kan je niet helpen want ook hier wordt gegourmet! Heerlijk vinden we dat hier!
en ook 2e kerstdag moeten we daar aan geleoven maar geen probleem dus, maar het lijkt me best lastig om iets origineels te bedenken wat niet te ingewikkeld is...
Succes ermee en ik ben benieuwd wat het gaat worden..

groetjes mascha

Hierbij ons kerstmenu:

mini carpacio
gevulde champignons (errug lekker en makkelijk voor te bereiden)
rollade met rode wijn of portsaus
aardbeiensoep
koffie

Als je man kort thuis is zijn de 'schuif maar in de oven' gerechten van ah misschien wel handig. Ze hebben best lekkere dingen!

gr,Ing

Hihi, hier zorgen we er altijd voor uitgenodigd te zijn met de kerst. Eerste kerstdag moet ik dan wel het voorgerecht maken, dat word hammousse. Tweede kerstdag hoef ik helemaal niks te doen... Dus goed geregeld.

Ik moet zeggen, het menu van Ing ziet er best ok uit.

Terug
Bovenaan