eten met kerst

Hey,

Ik heb even jullie mening nodig. Ik heb (WEER) hooglopende ruzie met mijn schoonouders.

Een aantal weken terug hebben wij gezegd dat we het niet zien zitten om samen met Floor te gaan gourmetten, dus of het mogelijk was dat we haar rond 6 uur eten zouden geven, daarna rond half 7 naar bed. En dat als zij op bed zou liggen, dat we dan zelf zouden gaan eten. Geen probleem.

Nu zijn ze daar ineens op terug gekomen. Het is onzin. Wij misgunnen ons kind gezelligheid. Zij betrokken hun kinderen altijd overal bij. Waarom doen wij dat niet. We ontzeggen hun hun kleinkind (??). Ze kunnen niet van te voren bepalen hoe laat ze gaan eten.
Dus ik heb gezegd, ik snap het als niet iedereen rekening kan/wil houden met ons, maar als het niet mogelijk is om te eten als zij op bed ligt, dan gaan wij eerder naar huis, en eten wij gewoon thuis.

Nu ben ik degene die moeilijk doet en alweer zeurt.

Zijn wij nu zulke slechte ouders? Is het zo raar dat wij niet met een meisje van 15 maanden willen gourmetten? Of dat we niet na een kwartier willen stoppen om haar naar bed te brengen terwijl de rest vrolijk door gourmet?

Liefs,

T

Buiten het feit dat ze echt nog niet door heeft wat Kerst is en de kerstgedachte,, lijkt het mij dat je ook gewoon niet met een moe en jengelend meisje aan tafel wil zitten, toch? En wat heeft zij nou aan gourmetten, dat is vooral leuk als je alles zelf kunt doen!
Gewoon je eigen plan trekken, wij doen dat ook, willen Julia toch wel voor 8 uur 's avonds weer op bed hebben!

Succes!

Ik ben het helemaal met Gitteh eens. Wat heeft een kind er nou aan om verplicht aan tafel te zitten met kerst. Zoals je het had bedacht klonk het logisch: Eerst er gezellig bij zijn en dan anar bed. Prima toch?

Wij gaan tweede kerstdag met mijn zussen gourmetten. En dat doen we dan bij ons, zodat we Julia op bed kunnen leggen als ze het niet meer trekt. Je kunt toch niet van een 15 maanden oude peuter verwachten dat het "leuk" mee doet,
Dus nee, je bent geen slechte moeder hoor!

Ik deel wat hierboven staat, wij hadden het laatst met Sinterklaas. We zouden met elkaar (lees: schoonfamilie, allemaal volwassenen) eten en daarna Sinterklaas vieren. Diederik is het eerste kleinkind dus de verwachtingen waren nogal hoog gespannen. Ik ben er zelf heel laconiek mee omgegaan: zolang hij het trekt is het leuk, als hij het zat wordt gaat hij naar bed. Gelukkig ging het heel goed en lag hij uiteindelijk pas om 20.30 uur op bed, terwijl hij normaal uiterlijk 19.00 uur ligt, maar goed, als hij het niet had getrokken had ik hem gerust op bed gedaan voor wij begonnen waren met Sinterklaas. Jammer dan!

En ja, natuurlijk had ik heus wel mijn best gedaan om het nog even te rekken en hem nog wat cadeautjes uit laten pakken voor het slapen gaan, maar ik had niet met een kind lopen leuren dat gewoon naar bed wilde. Sorry, het is een dreumes van 1, die slapen nou eenmaal vroeg. En ja, ik wil zelf ook een beetje van mijn avond genieten. Gelukkig ging het goed dus was dit niet aan de orde, maar ik ben hier heel simpel in. En met kerst pakken wij dit gewoon weer op deze manier aan. Zolang het goed gaat en leuk is: prima, en anders naar bed!

Dus trek het je niet aan, dit ligt echt aan jouw schoonouders! Die proberen op de een of andere manier controle uit te oefenen en dat is simpelweg niet aan hun!

Hé T,

Ik kan alleen maar beamen wat anderen ook al zeiden:

- wat heeft je dochtertje eraan om stil te moeten zitten aan tafel waar een gourmetset staat (heet!!! en je kan een kind van 15 maanden niet duidelijk maken dat heet pijn doet tot het te laat is en je met haar onder de kraan hangt, met een paar heel pijnlijke vingertjes of erger). En wat hebben jouw schoonouders hieraan?

- ik weet niet hoe ...ondernemend je dochter is maar ik knijp mezelf in mijn handen als ik Warren 20 minuten in z'n stoel weet te houden. Als ik hem ergens doodongelukkig mee maak (en daarmee alle tafelgenoten) is hem 'gezellig' aan tafel houden.

- over een paar jaar kan dit allemaal wel, is het teveel gevraagd daar even op te wachten?

Nou ja, ik zal het bij deze redenen houden, ik vind dat de manier waarop jij jullie Kerstvierin voor ogen hebt de meest logische. Ik weet iig dat het bij ons ook zo zal gaan. Maar ik ben gezegend met een piepkleine maar super 'kindvriendelijke' en begripvolle (schoon) familie!

Sterkte, en mooie dagen toegewenst!
Liefs,

Evje

Ik kan een heel verhaal gaan typen, maar dat doe ik niet. Ik sluit me gewoon aan bij alle anderen!
Jij mag zelf beslissen hoe jij met je kindje omgaat, en als zij daar andere ideeen over hebben, hebben ze gewoonweg heel veel pech!!

Gewoon doen wat jij het beste vindt en niet je schoonouders laten bepalen!!

Liefs Marit

Terug
Bovenaan