Eten onder de loep? 9 maand en een week

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wie kan mij helpen want ik ben aan het medderen.</p><p>Onze dochter is met alles heel snel, staat, scharrelt rond de tafel, heeft 2 voor tandjes(zijn dan wel laat) begint sinds vorige week opeens te praten. ( mama, eten, lekker en dank je wel) hoe dan?</p><p> </p><p>Affijn madame zit op het volgende schema. Maar ik weet het even niet met de fles. Lees mw is 19:00 total los dus dan ligt ze ook echt in bed.</p><p>7:00 en 8:00 180+6 fles, of pap.</p><p>Ene keer eet ze wel pap, andere keer niet, soms half pap half fles.</p><p>9:00 Power hapje</p><p>9:30-10:00 fruit, thee met een scheutje melk. Rond de 100/120cc</p><p>12:00 1 boterham een fles van 180+6 ( ene keer wel leeg andere keer 140cc)</p><p>Slapen tot 14:30 15:00</p><p>15:00 thee met scheutje melk, of water. 100 tot 120cc </p><p>Nou kreeg ze 17:00 een fles en 18:00 warm eten, warm eten is aardappels groente, vlees en kwark na.</p><p>Alleen gaan we merken dat ze zo vol zit van de fles dat warm eten niet meer gaat. Dus heb de fles van 17:00 geskipt en door der thee van 15:00 Maar 3 schepjes melkpoeder gedaan in plaats van gewone melk. Nu eet ze wel al der warm eten.</p><p>18:45 naar boven 19:00 in bed en 19:15 is ze stil. </p>Hoeveel fles voeding moet ik der nog geven. Of kan ik alleen die van s' ochtends en smiddags geven.

Ik zou een klein avondflesje na het avondeten geven, om 18:45, dan kan ze zelf aangeven hoeveel ze nog wil. Deze zal er dan waarschijnlijk als eerste af gaan.
Maar als ik het me goed herinner is 400-500ml melk prima voor die leeftijd. 
Gewone koemelk mag ze pas vanaf 12 maanden, daar zit teveel zout in en de eiwitten kunnen nog niet goed verwerkt worden door de darmen. Yoghurt en kwark kan wel :)

[quote quote=10351258]
Ik zou een klein avondflesje na het avondeten geven, om 18:45, dan kan ze zelf aangeven hoeveel ze nog wil. Deze zal er dan waarschijnlijk als eerste af gaan.
Maar als ik het me goed herinner is 400-500ml melk prima voor die leeftijd.
Gewone koemelk mag ze pas vanaf 12 maanden, daar zit teveel zout in en de eiwitten kunnen nog niet goed verwerkt worden door de darmen. Yoghurt en kwark kan wel
[/quote]

Dank je wel, dit hebben we geprobeerd maar kindje weigert hem helaas.

Hoi Hoi

Ik heb zelf een zoontje van 9 maanden en bijna 1 week. Afgelopen maandag na t CB geweest, de 9 maanden controle. Alles was prima. Qua hoeveelheid melk moest ik me niet druk maken, omdat hij zijn fles vaak niet meer wilt. Ze zittten tegen t jaar rond 300ml flesvoeding zeiden ze. 
Hij krijgt nu:
Ochtend: pap 180+6 (8.00u/9.00u)
1,5 uur later fruit. 1/1,5 stuk. Erna was diksap/roosvice
Slapen
Meestal rond 13.00/14.00u .... 1 boterham en bieden we melk erbij aan 150+5. Drinkt hij niet meer op. Middels een bekertje iets beter.
Slapen
Avondeten met de pot mee
20.00u Voor t slapen gaan 150+5 melk. Drinkt hij ook niet op. Gisteren 150 pyamapapje van nestle geveven ging op. Ga dat niet iedere dag geven.

Hoi Hoi

Ik heb zelf een zoontje van 9 maanden en bijna 1 week. Afgelopen maandag na t CB geweest, de 9 maanden controle. Alles was prima. Qua hoeveelheid melk moest ik me niet druk maken, omdat hij zijn fles vaak niet meer wilt. Ze zittten tegen t jaar rond 300ml flesvoeding zeiden ze. 
Hij krijgt nu:
Ochtend: pap 180+6 (8.00u/9.00u)
1,5 uur later fruit. 1/1,5 stuk. Erna was diksap/roosvice
Slapen
Meestal rond 13.00/14.00u .... 1 boterham en bieden we melk erbij aan 150+5. Drinkt hij niet meer op. Middels een bekertje iets beter.
Slapen
Avondeten met de pot mee
20.00u Voor t slapen gaan 150+5 melk. Drinkt hij ook niet op. Gisteren 150 pyamapapje van nestle geveven ging op. Ga dat niet iedere dag geven. 
Ik zelf vind t fijn om nog een lekker rust moment te hebben voordat hij naar bed gaat. Dus die avondfles wil ik erin houden. Zal dus alleen ochtend met pap zijn en avond voor slapen. Afgewisseld met af en toe pyamapapje.

[quote quote=10351317]Dank je wel, ik heb al een bel verzoek voor cjb maar mag even duren[/quote]
Ohh zojuist terug gebeld en even langs geweest, wat kunnen papa's en mama's zich druk maken om niks. 500 ml is het minimun aan vocht. Dus daar zit ze makkelijk op met der thee en dergelijke erbij. Ze is mooi op gewicht maar der lengte torend boven de curve uit.

Terug
Bovenaan