Eten op de camping

Hoi dames,

Wij gaan straks met onze dochter van ruim 9 maanden kamperen. Gelukkig krijgt ze nog volledig borstvoeding, dus ik hoef niet met flesjes aan de slag. Maar ik zie wel op tegen de warme hap. Thuis maak ik alle groente- en fruithapjes zelf, maar op vakantie wordt dat volgens mij een hele toer. Je kan niet voor meerdere dagen tegelijk koken, en m'n staafmixer blijft thuis dus hoe krijg ik de boel in hemelsnaam fijngemaakt. Niet alle groente laat zich prakken en kipfilet al helemaal niet. Ik wil liever geen potjes geven.
Hebben jullie recepten, tips, etcetera?

Alvast bedankt!!!
 
Hoi,
Mijn dochtertje was net 10 maanden toen wij op vakantie gingen naar griekeland dan wel in een   appartement maar dat is bijna net zo primitief als kamperen ;-)

Zij at ook alles vers en absoluut niet geen potjes wilde ik niet en ze luste het ook niet.

Kan je dochtertje niet al wat grof eten. Hier prakte ik gewoon alles doorelkaar. ik kookte daar electrische gewoon wat vooraf of bakte het.

Ik neem aan dat ze bij jullie met de pot mee eet. dus misschien is het een idee om gewoon grof te geven uit het vuistje. Dat ging hier heel goed. Een stuk gekookte bloemkool en lekker weg happen. Ook zo met aardappel bonen enz.

Vlees is niet iedere dag nodig geef haar anders wat extra beleg op brood of een visstikje.

Nog een vraagje waarom geen staafmixer mee als jullie er zo aan gewend zijn?

groetjes en vooral veel plezier.
 
Nog een tipje: je kan groenten ook raspen (bijv. wortel), dit is ook erg handig voor fruit. zo heb je geen electra nodig. Of de groenten iets langer door laten koken waardoor het lekker zacht wordt. Kipfilet kan je heel fijn snijden waardoor het redelijk goed weg te krijgen is. Gehakt is makkelijk te prakken/rul te bakken. Of af en toe een eitje  koken (kan je meekoken met de groente&aardappel, zo heb je maar 1 pannetje nodig). Een half ei is al genoeg, en kan je de andere helft in je salade doen. Mijn zoontje kreeg met 8 maanden al geprakt eten. Om het smeuig te maken deed ik er wel eens een theelepeltje halvarine door. Neem een goed scherp mes mee om alles fijn te kunnen snijden!
Ook wij gaan camperen in de zomervakantie. Stan is dan 11 maanden. Ik ben dan van plan om daar gewoon te gaan koken en een paar potjes voor reserve mee te nemen.
Een fijne vakantie!
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan