Eten op de grond gooien... tips

<p>Hallo allemaal, </p><p>Mijn draken prinses van 13 maanden gooit sinds de 10 maanden al haar eigen op de grond. Brood, fruit, warm eten maakt allemaal niet uit. Als ik haar niet zelf laat eten, weigerd ze helemaal. </p><p>Iemand tips? De hond word te dik? en ben er echt een beetje klaar mee... </p><p> </p><p> </p>
 
Ik zei altijd duidelijk dat dat niet de bedoeling was en haalde het bord dan weg. Eventjes later gaf ik het terug. Ging ze dan weer gooien, dan pakte ik het af en was het klaar. Ze vond dit natuurlijk niet leuk, maar na een tijdje ging het wel steeds beter. Ze had dus al wel door dat ze anders niks kreeg. 
Het gooien met eten kunnen ze namelijk ook als een spelletje zien. Kijken wat er gebeurt en hoe mama doet als ik gooi. En helemaal als de hond het gaat opeten is geweldig voor ze. Dus misschien de hond ook tijdens het eten uit de buurt houden. 
 
Bij ons werkt het best om haar alleen te laten eten. Ze doet het namelijk echt alleen voor de aandacht. Als wij om het hoekje gaan staan eet ze braaf alles op. En ja, dit is heel irritant. ;)
 
Terug
Bovenaan