eten prakken en toetjes maken

Mijn tweeling is nu 6,5 maand en ik ben al bezig met het geven van fruit en groente, Omdat ik de tijd heb voor het maken van eten probeer is dit ook alleen ze lusten het niet. Ik krijg het niet voor elkaar om het zo fijn te prakken zoals uit een potje. Als ze het dan opeten gaan ze kokhalzen van de stukjes. Ook al gebruik ik een blender en een staafmixer ik krijg het niet voor elkaar..... Dus nu geef ik ze maar potjes. Maar ik wil toch vers gaan geven, dit ook vanwege de prijs en dergelijke. Iemand tips?
En weet iemand wat je nog meer aan toetjes mag geven dan alleen die kant -en klare toetjes van Nestle (yogolino) Vind ik ook veel te duur, maar ik wil ze toch elke dag een toetje geven. Iemand tips of een receptje?
Groetjes Loes
 
Hoi Loes,

Zelf een papje maken gaat heel snel hoor, peertje erin of een banaantje er door blenderen en klaar toetje. Of wat 'normale' griesmeel (kan ook geen kwaad)
Groente & fruit maken doe ik in de babycook, vind ik een uitkomt, maakte (straks weer met onze jongste)  het voor de hele week en vroor het in. Kan je zelf kijken of je er wel of geen stukjes in laat.

Suc6!

kirsten
 
Peer en appel pureren is heel moeilijk met een staafmixer..
Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld afgekoeld gekookt water door de stukjes te doen en dan te pureren? dan krijg ik het fruit namelijk wel heel fijn met de staafmixer.

succes

Jess
 
Hoi Loes,

Ik zou je kinderen op deze leeftijd nog geen toetje geven hoor!, ze krijgen voldoende zuivel door bv/fv, je kunt als toetje evt nog wat fruit geven!
Je kunt appels en peren kort koken/stomen dan word het wat gemakkelijker om te prakken ook kun je dan wat kookvocht gebruiken om er doorheen te roeren.


Gr MJ
 
Je kan de peer/appel heel makkelijk pureren door:

- een zeef boven een steelpannetje, in het steelpannetje water, water laten koken, zeef erop,  en de peer er 10 minuutjes in de zeef laten stomen
- hierop nog wel even een klein dekseltje in het zeefje laten vallen, zodat de stoom niet weg kan.

Ennnn, hij wordt niet bruin!
 
Terug
Bovenaan