eten-slapen

Nou voel ik me helemaal een doos maar vraag het toch maar ff. Want wanneer SLAPEN jullie kindjes?? Ik heb rond zitten kijken naar verschillende schema ´s van 4 flesjes (heel fijn touwens, thanx), maar mijn dochter heeft zo ´n ingebouwde klok op haar oude schema dat ik een half slapend kind zit te voeden...

Ze had:
6.00 - 6.30 Fles 1
Meteen doorslapen tot 9.30
10.30 Fles 2
slapen 12.30 tot 14.30
14.30 Fles 3
16.30 Groente of fruit
slapen 17.30 tot fles
18.30 Fles 4
20.30 slapen
22.00 (soms wakker maken)Fles 4
Ze is steeds zo ´n 2 1/2 à 3 uur wakker tussendoor.

Gister begonnen met de laatse fles om 19.30, uurtje later naar bed en zowaar doorgelapen tot 6.oo (met die plens melk in d ´r buik)

Maar ik zie op al die schem ´s dat veel kindjes pas om 8.00 de eerste fles krijgen!? Slapen jullie kindjes dan zo lang??? (Dat wil ik ooooook, haha)

Maar goed, hoe kom je nou van dat oude schema af????? Of wil ik nou gewoon te snel?

Ach, ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen ... misschien zeur ik wel ... aw - thanx - Corine -
 
Hoi Corine,
troost je de mijne ontwaakt rond half 6 a 6 uur..standaard
de laatste fles krijgt ze rond een uurtje of 7 a 8 sávonds
Zo inderdaad wel lekker zijn als ze zou slapen tot half 8 haha..
Groetjes Debby
 
Mijn kleine is nu 3 en halve maand.. Hij krijgt wel al 4 flesjes want na een uur of 9 's avonds eet hij niet meer en dan slaapt ie door tot een uur of 8.. Dat is natuurlijk helemaal geweldig.. Maar ik snap alleen niet dat jullie kindjes allemaal zo'n vaste ewoontes hebben met slapen.. Die kleine van ons slaapt als hij moe is.. De ene keer veel andere keer weinig.. Ook qua voeding geen vast schema.. Hij wordt om wisselende tijden wakker en eet om wisselende tijden.. Dus altijd flesje mee.. Kan heel lastig zijn..
 
Tja, die vaste gewoontes met slapen gaan bij mijn dochter (nu ze 7 maanden is)gewoon vanzelf. Zij bepaald natuurlijk zelf haar ritme (ik kan haar niet in slaap toveren of met opzet wakker houden) en grappig genoeg kan ik de klok er op gelijk zetten dat ze in slaap valt. Dat was trouwens anders toen ze jonger was. En wat betreft mijn aanpassingen met hapjes ... tja, je staat toch lullig met je zelf gestaafmixte hapje klaar als je kindje alweer in slaap is gevallen en je MOET denk ik wel een beetje op de tijd letten wil je haar niet haar hapje al een 1/2 uur voor of na een fles naar binnen drukken ... toch?
En tja, 5.30 uur wakker this morning!! Daar zou ik nou wel eens wat grip op willen hebben ... TIPS???
- gr - Corine - mama van Floor -
 
Terug
Bovenaan