ETEN STEEDS UITBRAKEN

hallo,
wie kan me advies geven .
m'n dochter van 4,5 eet slecht en wat ze binnen krijgt komt er vaak weer uit, puur omdat ze zich verzet.
ik heb het lang aangezien maar nu wordt het toch te gek, ze is al geen 'dikkertje'en ik vind dat je het nu toch wel kan zien.ze is 1.12 cm en weegt 15,5 kilo.
zolang ik maar spaghetti of bloemkool neerzet gaat er wat in , maar daar heeft ze nooit genoeg aan want ze heeft een energie, de laatste tijd is ze dan wel vaker moe , maar de hele dag school, gym ,zwemmen het kan niet gek genoeg voor haar,
wie heeft advies voor me, ?
 
Hallo,
Als ik je berichtje lees, dan lijkt het (zoals je het zelf ook noemt) gedragsmatig spugen. Ze verzet zich tegen het eten en spuugt het weer uit. Is het echt braken? Als een kind regelmatig braakt, dan kan het maagzuur erg irriterend zijn voor de slokdarm. Doet ze dit al lang?
In mijn werk kom ik clienten met slikproblemen tegen (werk als logopedist), maar dit zijn voornamelijk volwassenen. Bij het lezen van je berichtje moest ik wel eventjes reageren...
Enige tijd geleden (denk al wel een jaar) heb ik bij netwerk een documentaire gezien over kinderen met eetproblemen. Het gaat onder andere om het probleem wat jij omschrijft. Het enige verschil is, dat deze kinderen helemaal niets eten. Deze eetteams begeleiden het hele proces en kunnen van adviezen voorzien. De link die ik heb gegeven kan je in wat meer informatie voorzien.
Als je het nog niet hebt gedaan, dan zou ik met dit probleem bellen met de huisarts. Hij/zij kan je zeker verder helpen. Zeker als je dochter braakt, dan zou er mijns inziens indicatie zijn om door te verwijzen.
Veel succes!!

Groetjes Marieke
mv Stan (2jr5mnd) en logopedist
 
Terug
Bovenaan