Eten stomen

Hii mama's,

Ik heb een Philips stomer/blender en maak hiermee de groentehapjes voor mijn dochter van nu 6 maand, maar wil graag uitbreiden met o.a kip. Kan ik dit samen met de groente en de aardappels stomen of moet ik het eerst apart stomen of in een pan braden en later bij elkaar in doen? Help? ?
 
Volgens mij kun je dat gewoon tegelijk stomen. Kip moet natuurlijk wel echt goed gaar gestoomd, dus wellicht is het handig om met Kip te beginnen en halverwege de groenten erbij te doen?
Leuk hè zelf stomen voor je kindje ?
 
Ik doe alles bij elkaar. Wel check ik goed of de kip daadwerkelijk gaar is, maar dat gaat eigenlijk altijd goed omdat je kleine stukjes erin doet en dat gaart snel.
 
Is stomen zo makkelijk? Ik jeb zelf geen baby cook ofzo. Ik kook alles gewoon maar soms is dat zoveel werk ?
In begin wel gestoomd met een opzet stuk op de pan zeg maar. Dat je dat boven in je pan zet. Alleen duurde dat zo lang leek het wel. 
 
Ja vind ik wel. Alles in kleine stukjes snijden, een beetje water erbij en aanzetten. Als hij klaar is piept ie en dan kan je gaan blender. Ondertussen doe ik andere dingen in huis ?
 
Dit klinkt wel top. Dat moet straks vast ook met onze stoomoven kunnen voor de kleine. Wijzelf eten onze groenten, aardappelen, rijst en pasta vrijwel altijd gestoomd, zalm wel eens geprobeerd en heel lekker. Kip nog nooit geprobeerd. De bereidingstijd in een stoomoven vind ik vaak wel lang! Weet niet hoe dat is bij een apparaat speciaal voor babyvoeding.
 
Ik heb ook een philips stoom/blender. Nu moeten aardappelen 20min gestoomt worden en bloemkool bijvoorbeeld 15min. Als je die samenvoegt hou je dan 20min aan? 
 
Terug
Bovenaan