Eten, Tandjes of het weer

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje mijn dochter is zondag 4 maanden, nu hebben wij al geprobeerd om haar een fruithapje te geven. Ze vind het erg lekker. Maar nu huild ze erg veel. Ze heeft ook heel erg wit tandvlees aan de onderkant. En het is natuurlijk al een paar dagen erg warm geweest buiten.

Huild ze nu zoveel voor de tandjes het weer of toch de fruithapjes. Die geluiden die ze maakt tijdens die ken ik helemaal niet. Afgelopen zondag heeft mijn vriend de weekend dokter gebeld omdat ze zo erg aan het huilen was en toen mocht hij haar een paracetamol geven en toen werd ze rustig. (Ik was aan het werk) Maar nu een paar dagen later is het nog steeds zo en ik wil haar niet de hele tijd een paracetamol geven anders gaat ze eraan wennen.

Heeft iemand een idee.

Liefs Heleen
 
Geef je nu nog steeds fruithap?
Zo ja, misschien kan je er achter komen door hier mee te stoppen en te kijken of het beter wordt. Zelf heb ik geen ervaring met spruw en  kan wat dat betreft  geen antwoord op geven.

Sterkte!
 
Hoi Heleen,

Moeilijk is dat dan, ls je niet weet wat er kan zijn. Konden ze maar praten, dat zou het een stuk makkelijker maken.
Maar het zou heel goed de warmte ook geweest kunnen zijn hoor, in combinatie met de waarschijnlijk komende tandjes. Want daar kunnen ze best van slag van zijn. Mijn dochtertje was ook wat hangerig/ huilerig met die wame dagen, en zij heeft ook te kampen met komende tandjes, want haar tandvlees onder ziet er ook wat wit uit ( ze is bijna 6 maanden). Het lijkt mij eerlijk gezegd niet van de fruithapjes te komen, want dan zou je naar mijn gevoel ook andere symptomen moet kunnen waarnemen zoals uitslag en derg. Ik zou me niet al teveel zorgen maken en proberen wat meer rust aan te bieden met die warme dagen. Ik onderneem dan ook niet teveel met haar. En als je het nog steeds niet vertrouw kan je altijd langs de huisarts gaan natuurlijk.

Groetjes van Elly
 
Hallo Heleen,    

Mijn zoontje is nu 4 en een halve maand oud,en ik herken jouw probleem.
ik ben ook begonnen met het fruithapje,en sinsdien is hij huilerig,het was afgelopen  zaterdag zo erg  dat ik niet  meer wist wat ik moest doen,hij wilde niks,in de box niet,wipper niet,zelfs wandelen wilde  hij niet,wel had hij met 3 maanden al 1 tand,de tweede heeft hij nu ook al,maar ik kan zo niet zien of er nog meer aan zitten te komen,hij kwijlt wel enorm,ik gebruik druppels van vsm,die mag je 3maal daags 3 druppels van geven,die geef ik hem iedere dag.
Ik wilde zelf ook al proberen om het fruithapje een keer weg te laten,en kijken wat  hij dan doet,maar aan de andere kant,hij vind het erg lekker,mischien is het wel jengelen,ik weet het niet,en dat is nou juist zo frusterend,mischien kunnen we elkaar met tips op de hoogte houden,sucses!  
groetjes miranda
 
tjaahh, moeilijk te zeggen, maar het witte lijkt mij niet echt door de tandjes te komen, want dat had mijn dochter ook een tijdje, maar pas toen er bultjes op kwamen, kwamen de tandjes eraan.
en paracetamol aan zulke jonge kindjes word aangeraden om het niet langer dan 2 dagen achter elkaar te geven.
zelf heb ik ook een tijdje gedacht dat het plotselinge huilen wat ze een poosje heeft gedaan  kwam van fruithapjes, maar toen ik het niet meer gaf werd het huilen niet minder.
het kan ook komen omdat de darmpjes meer rijp worden of dat ze toe is aan ook andere dingen zoals warme hapjes, zoals worteltjes ofzo, dat valt lekker licht.
spruw lijkt op teruggegeven melk in het mondje, van die witte puntjes en dan vooral op de kaken, je kan er gewoon druppels of creme voor krijgen bij de huisarts. mijn ervaring is dat die creme het beste helpt. nou succes.
 
quote: Babybeer schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-06-2006 21:40:54'));

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje mijn dochter is zondag 4 maanden, nu hebben wij al geprobeerd om haar een fruithapje te geven. Ze vind het erg lekker. Maar nu huild ze erg veel. Ze heeft ook heel erg wit tandvlees aan de onderkant. En het is natuurlijk al een paar dagen erg warm geweest buiten.

Huild ze nu zoveel voor de tandjes het weer of toch de fruithapjes. Die geluiden die ze maakt tijdens die ken ik helemaal niet. Afgelopen zondag heeft mijn vriend de weekend dokter gebeld omdat ze zo erg aan het huilen was en toen mocht hij haar een paracetamol geven en toen werd ze rustig. (Ik was aan het werk) Maar nu een paar dagen later is het nog steeds zo en ik wil haar niet de hele tijd een paracetamol geven anders gaat ze eraan wennen.

Heeft iemand een idee.

Liefs Heleen


tja, moeilijk maar tanden lijkt wel de meest logische.... en dat kan met 4 maanden.
Als het van het fruithapje komt zou ze denk ik ook wel uitslag hebben en tanden krijgen doet pijn.

Zolang ze nog goed drinkt is er denk ik niks aan de hand behalve dan day ze tanden krijgt de een krijgt ze sneller, bij de ander doet het meer pijn en ga zo maar door!



 
Hoi,

Zitten er aardbeien in het fruithapje dat je geeft? Veel baby's zijn daar allergisch voor. Kiwi kan ook voor problemen zoals darmkrampjes zorgen. Mijn dochtertje kan voorlopig alleen maar banaan en appel verdragen. Misschien heb je er wat aan.
 
Nee ik heb eigenlijk alleen maar een mix gegeven van druif en nog wat en een potje met banaan. Er zat geen aarbei sinaasappel of of iets anders in waar ze last van zou kunnen hebben want dat had ik ook al gehoord dat dat niet helemaal goed was.

Iedereen trouwens bedankt voor de reactie.
 
Terug
Bovenaan