Eten (TEveel)?????

Dag moeders, ik heb een zoontje van 9 maanden en hij is heel lief, at altijd goed, nooit problemen zeg maar/
Ik heb ruim 8maanden bv. gegeven en op den duur ben ik gaan afbouwen omdat ik het wel goed vond en mijn zoon er echt te groot voor werd. hij wilde alles in de gaten houden, nou dat gaat dus een beetje moeilijk, om je heen kijken en bv drinken tegelijk...
Toen ik op de duur dus helemaar overging op de fles, pap, warm eten enz..... ging dit prima, hij vind het allemaal lekker!

Maar nu sinds 2 weken lijkt of hij teveel krijgt. hij drinkt de   fles nooit helemaal leeg. soms maar 100ml van de 200ml die hij hoort te drinken.
Groentehapje eet hij vaak maar voor de helft op. zelfs zn toetje wat ie altijd heerlijk vond eet hij net hlml meer op???!!
Wat kan er zijn
ik heb al aan het doorkomen van zn boventandjes gedacht??! dat hij zich daardoor minder lekker voelt, kan dit???
vast wel... maar ja ik zit met een slecht etend zoontje...
voor de rest is hij reuze lief de hele dag. lijkt niet hongerig te zijn???!
Dus wat moet ik hier mee???!
Herkent iemand dit???!
Adviseer me aub...
Heel moeilijk als je kindje slecht wil eten??! hij moet er toch van groeien.... hij ziet er verder gelukkig niet slecht uit hoor, maar als dit zo door gaat wordt hij er niet dikker van....
hartelijke groetjes Geerline..

Hoi,

Hier op het moment ook een slecht eetster hoor.
Ik maak me er nog niet zo druk over, ze heeft het 1 en ander aan reserve spekkies ;)
Het komt vanzelf goed, zolang ze goed erbij drinken (vocht) en niet uitdrogen, alert,vrolijk en in de rest van de "normale" humeur zijn...
Loopt vanzelf los!!

Groetjes Debby mv B'Elanna (8,5 maand)

Hej heel erg bedankt voor je gerusstelling....
Ik maakte me ook nog niet zo n ontzettende zorgen hoor. ben zelf verpleegkundige maar toch hoor je dan toch of dit bij andere kinderen ook voorkomt... of het normaal is zeg maar!
Gelukkig maar dat het bij meerdere kinderen voorkomt. En hij heeft vdg alweer wat beter gegeten gelukkig. ik denk dat hij zich niet zo toppie voelde, is altijd best moeilijk met zo n kleine...
Nogmaals bedankt en we kijken het nog even aan. misschien is het volgende week wel weer helemaal normaal
Hij is gelukkig nog heeeeeeel actief enzo dus....geen zorgjes meer!!
Hartelijke groetjes Geerline en de kleine Matthieu!

Hoi!
Hier nog een moeder die je gerust kan stellen. Mijn zoontje had ook periodes waarin hij minder at (nog steeds trouwens, hij is ruim 2 jr nu). Er komen ook periodes aan waarin hij/zij geen avondeten zal willen of juist alleen maar vlees/groenten wil eten. Gewoon bij neerleggen! Een levendig kind komt niks te kort. Het drinken van melk wordt ook minder trouwens, maar dan komen daar weer de dixapjes en thee voor in de plaats.

Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan