Eten uit het mondje halen

Mijn zoontje van 10 maanden heeft sinds kort de fijne gewoonte om als hij niet zo veel honger meer heeft het eten, en dan vooral de groentehap, weer uit z'n mondje te halen met z'n handje. hij bekijkt het uitgebreid, stopt het soms weer in z'n mondje maar smeert het net zo lief in z'n haar. Kortom, na he eten kan hij eigenlijk in bad.

Is er iemand die dit herkent en misschien tips voor me heeft?
 
hoi Tanya,
ik herkent dat helmaal want mijn dochtertje van 10 maanden doet percies zelfde, helaas heb ik geen tips voor je. na het eten gewoon in het bad doen.
groetjes
 
Hallo,

Mijn zoontje van 11 maanden doet precies hetzelfde. Ik had zelf het idee dat het komt doordat hij nu (eindelijk?) eten met stukjes krijgt. Meneertje is niet erg dol op de stukjes en haalt deze er dus uit. Op het moment dat ik hem groente zonder stukjes geef, is er niks aan de hand. Ik vraag me wel af wanneer ik nu wel kan overstappen op eten met stukjes. Volgens het consultatiebureau kan hij al met de pot mee eten....Hoe hebben andere dit gedaan?
 
ik herken het ook bij mijn dochter van 10 maanden. Ik zeg "nee" en haal het eten weg. Hoop dat het helpt. Ze doet het bij mij alleen als ze genoeg heeft.
 
Hoi,

Ik herken dit ook, mijn zoontje Akim, doet dit ook . Hij is nu 9 maanden. Hij doet dat inderdaad wanneer zijn grootste honger gestild is.
En ik denk ook, dan maar na het eten eventjes wassen of in bad.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan