Eten uit potjes.....grrrr

Hallo allemaal,

ons dochtertje van 10 maanden weigert het gewoon om zelfgemaakt eten te eten en accepteert alleen potjes. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien ook wat tips??

Bedankt alvast!
 
Ja hoor, ik ken het probleem. Mijn dochter is nu net 1, maar tot 11 maanden wou ze ook niks anders dan potjes. Wat wij hebben gedaan is het mengen. Een beetje vers en het grootste gedeelte pot, en dan steeds meer vers en minder pot. Dat we met haar mee gingen eten hielp ook. Zien eten doet eten. Nu eet ze gewoon mee. De ene dag bijna niks en de andere dag haar bordje leeg. Zolang we soepel en makkelijk blijven gaat het goed. Als we boos worden eet ze helemaal niet meer.

Succes!
 
hoi,

ook mijn dochter at alleen maar potjes in het begin. frusterend is dat zeg. dan had je wat gemaakt en dan eet ze het niet.
uit een potje eet ze het zo op.
wij zijn op een gegeven moment samen met haar gaan eten en toen at ze wel met ons mee.
 
Misschien helpt het om het zelfgemaakte eten even door de staafmixer fijn te maken... ik vind het zelfgemaakte eten toch anders van structuur. potjes zijn wat zachter ook al zitten er stukjes in.

En laat haar gewoon altijd bij jullie aan tafel zitten, ook al heeft ze zelf al gegeten. Dan leg je wat groente voor haar neer, kan ze zelf een beetje klieren en misschien dat ze dan wat in haar mond stopt en zo met de pot mee leert eten.
 
Mijn dochtertje (inmiddels 1,2 jr) had er ook moeite mee. Achteraf bleek dat ze last had van doorkomende tandjes. Dan is eigengemaakt voedsel toch te stug. Ik maalde het met de staafmixer en voegde water toe. Dat ging iets beter, maar was ook tijdelijk.
Later heb ik haar tussndoor stukjes fruit gegeven aan een vorkje geprikt, of een lepeltje thee, of gewoon een crackertje. Dit zodat ze leerde zelf te eten en ook andere dingen te eten dan potjes.
Succes!
 
Terug
Bovenaan