eten van een lepel

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu komende week 5 maanden. Ik kreeg het idee dat hij toe is aan wat anders, maar omdat ik nog even wil wachten met fruit of groente (ivm allergieen) ben ik begonnen met pap van een lepel. Ik weet niet wat ik wel verwacht had en ik weet dat het tijd kost, maar hij vind het helemaal niks. Terwijl pap toch wel bekend is qua smaak. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je kindje een beetje van de lepel begon te eten?
Het is wel een komisch gezicht die vieze gezichten die hij trekt als ik met de lepel bij zijn mondje kom.

Hoi
Na twee weken ging het bij mijn dochter al beter.
maar pas na een week of  4 begon ze écht goed af te happen en werd ze enthousiast.
Succes

Hoi, het eten blijft voorlopig wel een knoeiboel, maar ze krijgen meer binnen, dan je denkt. Gewoon een hydrofielluier bij de hand houden als servet.
Een trucje uit de logopedie: duw met de lepel op het midden van de tong (richting mondbodem), dan zal je kindje automatisch goed van de lepel afhappen.
Wat het daarna met het eten doet, tja... ;-) Onze zoon weet ook nog veel naar buiten te duwen en zuigt tussendoor ook nog op z'n duim, maar smult van alles wat we hem voorzetten.

Groetjes, Marijon (mama van Lars - morgen 6 mnd!)

Hoi hoi,

Ik geef de pap nu nog in een fles ('s avonds voor het slapen gaan). Mijn zoontje is 5 maanden en 2 weken. We mogen als ie 6 maanden is beginnen met bijvoeding.

Ik denk dat ik ook ga proberen de pap(fles) met het lepeltje te geven (goed idee trouwens!!)..... maar wanneer geven jullie die pap dan.... ook 's avonds of op een ander tijdstip.

Groetjes,
Marga

Ik geef het nog als extraatje, dus niet ter vervanging. Als hij 's ochtends wakker wordt na zijn eerste slaapje, dus om een uur of 10. Het is maar 30 cc + 1 schepje poedermelk en 2 schepjes rijstebloem. Volgens mij vind hij het lepeltje maar niks. Na twee hapjes begint hij te kokken als het lepeltje zijn mondje raakt. Ga de tip van de logopedie eens proberen.
Om 11 uur half 12 krijgt hij weer zijn gewone fles.

omdat wij in duitsland wonen, en geen CB hebben, hebben wij veel zelf moeten uitzoeken.
Zo zijn wij al vroeg begonnen met bijvoeding, omdat onze kleine meid daar behoefte aan had.
ik denk dat we begonnen zijn toen ze net 4 maandjes was.
ik heb haar gewoon alles gegeven wat voor haar leeftijd geschikt was, van groeten tot fruit en pap.
Dit alles gaat er in als zoete koek.
Ook pap vindt ze heerlijk, en geef ik haar gewoon in speciale flessen.
Ik heb veel gehoord van CB's maar ik vindt toch dat je eigen gevoel het juiste gevoel is.
Het is ons 1e kindje, en daarvoor heb ik nog nooit ervaring gehad met baby's.
Onze meid groeit goed, eet erg goed en is bovenal erg happy.
Volg je eigen moeder instinct, en kijk naar je beebie!
Jij kent tenslotte je beeb het beste!

succes
simone

Ik herken het!! Ons zoontje wordt dinsdag 6 maanden en we zijn vorige week begonnen met fruithapjes maar geen succes hoor!! Ik heb mijn dochter toen der tijd al met 4 maanden gegeven en zij vond het meteen lekker. Misschien dat ze er dan sneller aan gewend zijn, ik weet het ook niet. Hij krijgt nu van die Bambix zuig koekjes en die vindt hij wel lekker. Hij heeft trouwens ook nog steeds wel eens last van z'n darmpjes hoor, hebben jullie kindjes dat ook??

Hij wordt trouwens ook weer om 5 uur s'nachts wakker, pfffff. Dat is echt niet fijn. Denk je net in een goed ritme te zitten!! Hij krijgt Omneo flesvoeding en ik denk, omdat dit zo ligt verteerbaar is, dat dit niet genoeg meer is voor hem. Herkent iemand dit?

Nou, veel succes allemaal.
Groetjes Fenna.

Hai,

Nee helaas die krampjes herken ik niet. Kevin had dat eigenlijk alleen in het begin een klein beetje, maar met 3 maanden was dat over. Met een lepel gaat overigens na ruim 2 weken redelijk. Hij doet in iedergeval zijn mondje open en heeft een idee wat hij ermee moet. Tenminste bij mij, bij zijn vader gaat het niet echt soepel, misschien heeft hij te weinig geduld.  Volgende week ga ik fruit proberen, ben benieuwd wat hij daarvan vind.

Terug
Bovenaan