Eten varieren

<p>Mij dochtertje is nu 9 maand.</p><p>Ik wissel vers eten en potjes af. Wat geven jullie jullie kindjes aan verse groenten en maaltijden? Ik blijf een beetje handen bij de wortels, bonen, bloemkool enzo. Het standaard </p>

Vind het ook nog wel eens lastig. Onze zoon is 8 maanden. Wij geven hem ook het zelfde als wat jij doet, maar ik heb hem gisteren rabarber met aardbeien gegeven. En bietjes heeft hij pas op. Doperwten doen we ook. Voor de rest nog geen andere groenten. Maar dat pas te googelen en daar kom je ook veel variatie tegen. Zoals prei met ham. Mag volgens mij vanaf 9 maanden. 

Ik zou gewoon geven wat jullie zelf eten, alleen dan baby-vriendelijk. Zo leert ze het snelst met de pot mee eten. 
Gaf mij veel inspiratie om het zo aan te pakken. Wij eten zelf veel pasta, groenten en peulvruchten, dus dat is vaak prima. 
Als we pittige curry eten of iets anders dat minder geschikt is, krijgt de baby een uitgeklede versie wat ik dan in een apart pannetje maak (geen rode pepers, rauw vlees maar dan wel de groente bijvoorbeeld). 
Ik maak ook eigenlijk altijd 3 porties, waarvan er 1 in de vriezer gaat. Als we een keer sushi, salade, pizza of patat eten krijgt ze iets uit de vriezer ;) 

met de pot mee laten eten.  ze mogen alles behalve zout (en honing/suiker).  dus let daarmee op als je eten klaarmaakt met kant en klare zakjes pakjes enz. 
maak zelf een lekkere pasta saus met veel(gepureerde) groenten. 
mijn kids zijn gekruid eten gewend ook ui en knoflook. 
en af en toe een potje ook prima natuurlijk! dan verleren ze dat niet voor als je een keer onderweg bent ?

Met 9 maanden kunnen ze gewoon eten wat jullie ook eten. Ik zou alleen zoutloos koken en oppassen met kruiden.
Je kunt verder nog denken aan zoete aardappel, courgette, avocado, pompoen etc

Onze dochter van bijna 9 maanden eet gewoon met de pot mee. Al vrij vroeg gedaan en bevalt prima! We doen er geen zout in dan, en we eten sowieso al geen pakjes en zakjes. Als we iets pittigs eten haal ik haar eten er eerder uit voordat de peper erbij gaat. 
Madame lust ook geen potjes, dus soms is het ook wel lastig als we bijvoorbeeld pizza willen eten. 

Onze dame van 7 maanden eet ook vaak wat wij eten (maar dan net een uitgeklede versie). Ik Vries ook altijd extra porties. Verder eet ze vroeger dan dat wij eten, dus ik haal altijd wat uit de vriezer. 
Voorbeelden: zalm, aardappelen en groenten (laatst witlof gedaan). 
Pasta met saus
Witvis doperwten courgette munt aardappelen
Champignon risotto 

Tip voor recept-inspiratie: ik vind dat Opperdepop van Albert Heijn leuke, simpele receptjes heeft! Het is ook een echt kookboek, maar veel recepten staan ook gewoon op hun site/in de app als je zoekt op opperdepop :)

Terug
Bovenaan