Eten weggooien

<p>Hey hoi. </p><p>Mijn zoontje van 15 maanden is dol op eten. Maar ook aan het uitproberen... Soms uit het niets gooit hij dan met stukjes eten. Over de tafel en op de grond. Als we hem erop aanspreken wordt het alleen maar erger en wordt hij boos.</p><p> </p>
 
Als mijn dochtertje dat deed dan pakte ik haar bord af. Dan begon ze wel te huilen, maar ze had wel door dat het niet mocht. Daarna kreeg ze haar bord weer terug en ging het vaak weer goed. En anders herhaalde ik het net zolang ze niet meer ging gooien. Ik zeg dan ook altijd: Nee je mag niet met eten gooien, dan pakt mama je bord af. Na een tijdje hoefde ik alleen dat nog maar te zeggen en ze ging weer netjes eten. 
 
Hier doe je niet zoveel aan, behalve consequent herhalen dat het niet mag en een alternatief bieden. Wij zeggen altijd tegen onze dochter dat ze het aan ons moet geven of op tafel moet leggen. Vaak betekent gooien ook dat ze klaar is met eten dus dan haal ik alles weg. 
Duurt wel even voordat het echt goed gaat. Mijn dochter is inmiddels 18 maanden en het gaat steeds beter.
 
Mijn dochter van 13 maanden doet het ook. Meestal hoeft ze dan idd niet meer. Ik pak het af en bied het daarna nog 1 of 2x aan. Gooit ze het dan weer weg, is het klaar met eten. Ook zeg ik duidelijk dat ze niet mag gooien met eten. Op een dag snapt ze dat wel ;)
 
Terug
Bovenaan