eten weigeren (na overgeven?)

Hallo, onze dochter van 11 maanden heeft afgelopen zaterdagnacht moeten overgeven. Ze logeerder bij opa en oma dus ik heb het niet meegemaakt, maar volgens oma kwam de hele voeding er met stralen uit. Daarna heeft ze niet meer overgegeven. Maar sinds zondag eet ze dus heel slecht, wat we helemaal niet gewend zijn van haar. Haar eerste boterham 's ochtends eet ze nog wel redelijk goed op, maar het fruithapje, boterham tussen de middag, al haar flessen en het avondeten gaat er bijna niet meer in. Ook het toetje niet. Ze heeft dan haar mondje vol maar slikt niet door. Soms moet ze kokhalzen. Zou het kunnen dat het te maken heeft met het braken 2 dagen geleden? Voor de rest is ze vrolijk, heb niet het gevoel dat ze ziek is. Heeft iemand zoiets meegemaakt, of heeft iemand tips? Ik weet dat we haar niet moeten dwingen eten maar het is heel frustrerend, ook omdat we het dus totaal niet gewend zijn van haar. Ik ben bang dat ze ook veel te weinig vocht binnen krijgt, want van haar flessen drinkt ze in totaal iets van 140ml. ze heeft nog wel wat thee en sap gehad maar ook niet erg veel. Alvast bedankt voor jullie tips!
 
Hoihoi,

Misschien is ze inderdaad gewoon even niet zo lekker en eet ze daarom minder. Of ze is bang om weer over te geven. Misschien werkt het om iedere keer kleine beetjes te geven, wat vaker over de dag verspreid.

En anders zou ik gewoon even naar de huisarts gaan. Die mensen zitten daarvoor!

Succes!
 
Vocht is denk ik belangrijker dan eten. Probeer overal extra vocht in te doen. Misschien vind ze het leuk om eens uit een echte beker te gaan leren drinken... dan oefen je en zij krijgt wat meer vocht...
Het komt vaak voor dat kinderen na een griepje slecht eten... er is een middel van dr. Vogel wat goed helpt bij kindjes met een verminderde eetlust... mijn moeder gaf ons dat altijd zodra ze merkte dat we geen zin in eten hadden na een griepje...

http://www.avogel.nl/Indicaties/Eetlustgebrek.php

Ik zal nog even navragen hoe het middeltje heet.... misschien dat je er wat mee kunt.

Succes ermee en probeer je niet teveel zorgen te maken.... hou je voornamelijk bezig met drinken... eten komt vanzelf wel weer!

Sterkte!
 
Hallo meiden, bedankt voor de tips! Gelukkig gaat het weer beter met onze meid, al heeft de bijna de hele week slecht gegeten en gedronken. Op de creche vertelden ze dat er een virusje in de lucht was, meerdere kids hadden last van overgeven en/of diarree en daardoor minder eten en drinken. Dus het zal daaraan hebben gelegen.
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan