eten weigeren, tijdelijk of...

Sinds een paar dagen eet ons zoontje niet echt zoals we van hem gewend zijn. Hij is nu net 10 maanden en laat sinds ruim een week vaak zijn pap in de ochtend staan (vanmorgen zelfs helemaal). Afwisselend weigert hij zn middag fles of zn avond eten. Ik ben niet bang dat hij te weinig binnen krijgt maar maak me wel redelijk zorgen of hij wel genoeg vocht binnen krijgt. Als hij 1 fles op een dag weigert krijgt hij via de andere zo'n 400 ml binnen. Daarnaast geef ik m sap of thee, maar de ene keer heeft hij daar zin in en de andere keer speelt hij er alleen maar mee. Wat moet je als richtlijn aanhouden? En is dit een sprong of gewoon een fase? Of kunnen het doorkomende tanden zijn? Hij heeft er nu 6 en heb daarbij geen symptomen gehad dus weet niet zo goed waar ik op moet letten...

Heel wat vragen maar hopelijk kunnen jullie een antwoord geven...

Hey,

Hier eet Lizzy ook steeds minder.
Ze heeft nu ook last van doorkomende tandjes dat doet ze ook vaak moeilijker met eten en de fles drinken.
Lizzy is ook niet echt een sap drinker bij haar brood drinkt ze wel een paar slokjes van haar flesje sap maar meer ook niet.
Lizzy krijgt nu s'ochtend en s'middags een broodje met 150 cc melk en fruit tussendoor en groente om een uur 5 en om een uur of 7 een papfles.
Maar ze drinkt niet altijd alles op.
Maar bij Lizzy is het vaak als er tandjes doorkomen dat ze huilerig en slecht eet.
Ze is altijd een hele vrolijke meid.
Maar het heeft ook volgens mij met ouder worden te maken ons andere dochtertje van 3 at ook het eerste jaar goed daarna werd haar trek al minder.
Lizzy is nu ruim 10 maanden..ze is van 2 mei.

Liefs

Ik herken dit ook helemaal...

Bij mij duurt het nu al een paar weken (hij is 10,5 maand). Krijg het eten er ook echt niet in, en ga er dan vanuit dat hij ook het niet nodig heeft. Af en toe heeft hij een dag er tussen dat hij wel goed eet...
Maar hier ook geen brood, fruit, groente. Drinken (melk) gaat hier wel goed, maar ander drinken krijg ik er niet echt in, maar dat heeft hij nog nooit echt goed gedaan...
Dus weet niet of het erg is, maar ga er vanuit dat ze het nu wel beter kunnen aangeven. Zolang ze er verder vrolijk onder blijven is er niets aan de hand denk ik...

hier wijgerde er een fruit... en heeft ook een poost gehad dat ide eten hele,aal niet wilde toen kwamen tanden door... maar nu die fruit niet wil... nou ja even een paar weken niet proberne en daar na weer aanbeiden... denk ik zo... met dwang word het ook niks... denk ik zo

hier geen zorgen krijg nog vollede bv er naast dus tja... genoeg krijg die wel binnen en dat wijgerde die gelukkig niet...

succes allemaal...

lanney heeft ook een paar dagen gehad dat hij zijn avond eten en toetje niet wou, maar gelukkig is dat maar een paar dagen geweest en bleek dus dat zijn tandjes aan het doorkomen waren, in de ochtend de fles krijgt hij al een hele tijd niet meer want die weigerde hij steeds en sinds een week krijgt hij ook savonds de fles niet meer want ook die wil hij niet meer, dus totaal geen flesvoeding meer hier. hij is van 15 mei. ik moet 10 april naar het cb toe dus ben benieuwd wat hun er over zeggen

Bij mijn zoon blijft het niet eten aanhouden, met vlagen eet hij nog steeds een dag wel, maar van de goede eter die hij was is niets meer over.
Ik moest vandaag naar het cb en heb het daar aangekaard. Volgens de verpleegkundige daar is dit het begin van de peuterpubertijd. Hij gaat uitproberen hoe wij hierop reageren. Gewoon niet op reageren en niets anders aanbieden was haar advies, hij krijgt vanzelf weer honger en gaan dan weer eten... Dit deed ik al zo, dus we gaan afwachten hoe lang dit gaat duren. Qua gewicht was hij wel goed gegroeit, dus het zal wel goed zijn...

Ik doe dit idd ook. Niet op reageren en niks forceren. Ze gaan idd vanzelf wel weer eten als ze honger krijgen. Quinn eet de ene dag nog steeds niet goed, (voor mijn gevoel dan) en de andere dag wel. Ze gaan ook steeds minder eten zo richting hun 1e verjaardag. Ik ben ook gewend dat hij kon buffelen maar dat is nu wel anders. Zolang ze maar groeien enz dan komt het wel goed.

Terug
Bovenaan