Eten wil niet zakken, wat te doen??

Hallo,

Ik ben nu ruim 35 weken zwanger en heb nu al een paar weken last van dat mijn eten niet wil zakken. Hebben hier mensen last van??? En wat kun je er tegen doen. Eerst was het alleen met het avondeten, maar sinds een paar dagen ook 's morgens en 's middags. Wie heeft er goeie tips???

Triesepies

Hoi,
Daar heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap veel last van gehad, en nu (19 weken) begint het ook al weer een beetje.
Ik geloof dat het er bij mij aan lag dat, onder invloed van de hormonen, mijn maagkleppen niet goed sluiten. Heel vervelend, ik kon niet onderuit op de bank liggen na het eten. Zelfs niet een beetje; ik zat echt rechtop. Anders leek mijn hele maaginhoud zo naar buiten te willen schuiven.
Hm, het enige dat ik je kan zeggen is dat ik het probleem ken, maar ik weet ook niet echt wat we eraan kunnen doen.
Succes, dan maar (nog 5 weken voor jou!!)
Jolien

Hoi!

Ik had er ook wat last van en het hielp wel om zeg maar vaker minder te eten. Dus inplaats van ontbijt, lunch, avondeten. Klein ontbijt, klein tussendoortje(koek/fruit), kleine lunch, klein tussendoortje, beetje avondeten, klein tussendoortje. En dan dus zeg maar een half ontbijt, halve lunch en halve portie avondeten. Zo had ik niet de hele tijd het te volle gevoel en voelde ik me niet slap omdat ik niet genoeg had gegeten. Ik ben morgen 37 weken. Dus het is inderdaad nog even volhouden!

groetjes Baukje

Heel herkenbaar en heel vervelend.

Heb je ook last van brandend maagzuur? Ik heb daar normaal al last van, laat staan tijdens mijn zwangerschap. Helpt wellicht een Rennie of Antagel? Even vragen bij de apotheek wat voor jou persoonlijk wellicht helpt. En inderdaad kleine beetjes eten. Overdag gaat het nog wel bij mij, maar het bouwt op gedurende de dag, dus tijdens het avondeten eet ik niet al te veel. Zo vervelend dat als je gaat liggen je eten weer omhoog komt en als je rechtop zit of staat je het nog benauwd hebt (dat is bij mij het geval). in ieder geval liggen er genoeg kussens in mijn bed, zodat ik niet plat hoef te liggen.

Hopelijk krijg je genoeg tips om het dragelijk te maken.

Suus

Hallo

@ jolien, ik kan inderdaad ook niet onderuit op de bank "hangen", maar alleen rechtop zitten. Ik hoef inderdaad nog meer een paar weekjes jij nog wel wat langer dus veel sterkte ermee.

@ teddy en baukje, kleine hoeveelheden doe ik al en 's avonds na het avondeten ook niks meer snoepen. Dat gaat ook niet goed en alleen een glaasje water drinken.

@ suus, ik heb gelukkig geen last van maagzuur alleen dat mijn eten niet wil zakken. Ik slaap normaal op een heel dun kussen en die is al vervangen door een hele dikke. Ik denk dat ik er nog maar een paar bij ga leggen. Kijken of het dan beter gaat.

Iedereen veel succes en sterkte

Triesepies

Terug
Bovenaan